Započni karijeru u digitalnom marketingu

Započni karijeru u digitalnom marketingu

Zanima te digitalni marketing i u potrazi si za prvim poslom? Sigurno ti je već jasno da postoji potražnja za stručnjacima u oblasti digitalnog marketinga i da su njihova primanja velika. Ali, kako pronaći posao u ovoj oblasti ako nemaš nikakvo prethodno iskustvo?

Kao neko ko je bio u toj situaciji, mogu da te posavetujem odakle da počneš. Imaj u vidu da je nemoguće doći do određenih rezultata bez ulaganja truda i vremena. Takođe, ovaj posao sa sobom nosi potrebu za konstantnim učenjem i usavršavanjem, jer su promene i noviteti svakodnevna pojava u internet marketingu. Sa druge strane, imaćeš priliku da razvijaš svoju kreativnost, originalnost, komunikacione veštine i da se pritom zabaviš.

Odaberi oblast u digitalnom marketingu koja je idealna za tebe

Ne možeš biti ekspert u svakom segmentu internet marketinga. Važno je odabrati kojoj oblasti želiš najpre da se posvetiš. Neka to bude onaj segment digitalnog marketinga koji je tebi najbliži i iz kojeg već imaš određeno znanje. U mom slučaju je to bio copywriting jer sam oduvek volela da pišem a po profesiji sam filolog. Naravno, bilo je potrebno da usvojim potpuno nove veštine kako bih naučila da se ljudima kroz tekst obraćam na način koji će ih pridobiti i angažovati. U tome su mi pomogle radionice i kursevi copywriting-a i kreativnog pisanja. Kasnije sam počela da se bavim i marketingom na društvenim mrežama i nadogradila svoje znanje.

Zapitaj se da li si kreativna ili analitična osoba, da li voliš da radiš u timu ili samostalno i koje su tvoje najveće prednosti. Odgovori na ova pitanja će ti pomoći da odabereš svoj put u digitalnom marketingu.

Počni sa učenjem

Nije potrebno da završiš fakultet i stekneš prestižnu diplomu da bi se bavio/la digitalnim marketingom. Digitalne veštine možeš steći sam/a, kroz online kurseve, edukacije, You Tube kanale, podcast, konferencije, itd. Na MBS fakultetu često se organizuju kursevi iz oblasti digitalnog marketinga, kao što su kurs oglašavanja na društvenim mrežama, obuka za grafički dizajn i kurs kreativnog pisanja, koji su za sve naše studente besplatni.

Potraži freelance poslove

Odličan način da primeniš svoje znanje i stekneš vredno iskustvo jeste freelancing. Napravi nalog na freelance sajtovima kao što su Fiverr, LinkedIn ili Indeed.  Takođe, možeš se javiti nekom prijatelju ili poznaniku koji ima mali biznis a nema razvijen digitalni marketing i ponuditi svoje usluge. Pomozi mu da plasira oglase na Facebook-u i Instagramu ili da poveća vidljivost svog sajta na Google-u. Bilo da se odlučiš za pisanje blogova, copywriting, oglašavanje na društvenim mrežama ili grafički dizajn, praktičan rad je najbolji način da nešto naučiš.

Koji su najpopularniji poslovi u digitalnom marketingu?

Postoje različite pozicije u ovoj oblasti koje zahtevaju specijalizovana znanja i skup veština. Ovo su neke od najpopularnijih koje bi ti mogle biti zanimljive ukoliko tek treba da zakoračiš u svet digitalnog marketinga.

  • Community menadžer

Osnovni zadatak community menadžer-a je da komunicira sa korisnicima i gradi odnos sa publikom. Osoba na ovoj poziciji mora imati odlične komunikacione veštine i biti u stanju da razume i reši probleme korisnika.

  • Dizajner

Grafički dizajn je neizostavan deo svake marketinške kampanje. Uloga dizajnera je da izgradi jedinstven vizuelni identitet brenda koji prenosi njegovu poruku, privuče pažnju potencijalnih kupaca i stvara prepoznatljivost brenda među ciljnom grupom.

  • SEO stručnjak

Stručnjak za optimizaciju sajtova za pretraživanje razvija srategije za bolje pozicioniranje sajta na pretraživačima. Ova pozicija podrazumeva poznavanje rada u Google analitici, SEO alatima i razvijene veštine analize raznih metrika.

  • Marketing menadžer

Ova osoba je zadužena za osmišljavanje sadržaja na društvenim mrežama, vođenje online kampanja, merenje saobraćaja i konverzija. Marketing menadžer je neko ko je kreativan, ima solidno SEO znanje, zna da kreira sadržaj, radi u Google Ads i Facebook Ad Manager platformi.

Pripremi se za razgovor za posao

Sada kada imaš neophodno znanje, veštine i iskustvo, vreme je da apliciraš za atraktivnije i bolje plaćene poslove sa punim radnim vremenom.

Dobra priprema će ti osigurati taj posao iz snova!

Ako konkurišeš za posao u inostranoj kompaniji, intervju na engleskom jeziku može biti izuzetno stresan. Važno je da se dobro pripremiš za razgovor za posao na engleskom jeziku jer su neka pitanja već ustaljena i često se ponavljaju u ovim situacijama. Predstavi svoje znanje, veštine i talente na pravi način i dobro istraži kompaniju kod koje apliciraš za posao.

Ljudi provode sve više vremena online i tradicionalni mediji gube na značaju. Potražnja za ekspertima u oblasti digitalnog marketinga će biti sve veća. Zato je sada pravo vreme da postaneš digitalni marketar i uploviš u svet internet marketinga.

Piše: M.A. Bojana Petrović