blog

Trendovi digitalnog marketinga za 2023.

Generacija Z, TikTok i veštačka inteligencija čine značajne elemente marketinga sadašnjosti, ali i budućnosti, na koje brendovi treba da obrate pažnju. Za kreiranje efikasne i efektivne strategije digitalnog marketinga važno je proaktivno prihvatanje novih tehnologija i praćenje trendova digitalnog marketinga. 

U nastavku su predstavljeni najznačajniji trendovi digitalnog marketinga koji će obeležiti i 2023. godinu, a to su: 

  • Isticanje strategije društvenog uticaja u prvi plan
  • Usmerenost na mlade
  • Autentični, humanizovani sadržaj
  • Audio-first marketing
  • Simpafonični oglasi (Sympaphonic ads)
  • AV marketing
  • Realistički uticajni marketing
  1. Isticanje strategije društvenog uticaja u prvi plan 

Brendovi koji zauzimaju stav, kada su u pitanju njihove vrednosti, nije ništa novo. Ali isticanje strategije uticaja u prvi plan njihove strategije digitalnog marketinga odražava promenu u načinu na koji se brendovi pozicioniraju i daju odgovor na globalne događaje.

Tu se ne misli samo na reagovanje na katastrofe ili društveno-političke događaje. Potrošači vole brendove koji autentično i pažljivo preuzimaju inicijativu; koji se usredsređuju oko vrednosti i morala za koje se zalažu.

Ponekad će isticanje vaše strategije društvenog uticaja biti rizična, hrabra izjava, kao kada je Nike sarađivao sa Kolinom Kapernikom, profesionalnim igračem američkog fudbala i aktivistom za građanska prava, koji je poznat po tome što je kleknuo tokom nacionalne himne na NFL utakmici 2016. godine, u znak protesta protiv društvene nepravde i policijske brutalnosti.

Kada je reč o digitalnom marketingu, ugrađivanje stava u sveobuhvatnu misiju vašeg brenda nije „trend“ kao takav, već prirodni efekat onoga što znači biti brend vođen vrednostima u današnjem svetu. Vaša strategija društvenog uticaja bi trebala da definiše vaš sadržaj, vaše vizuale.

  1. Usmerenost na mlade

Generacija Z nije samo „sledeća generacija“ potrošača. Oni su trenutna generacija, koja sa kupovnom moći od 143 milijarde dolara, čini preko 40% američkih potrošača u 2021. godini. Osim impresivne potrošačke moći, za pripadnike generacije Z je karakteristično da prate brendove i komuniciraju sa njima uglavnom preko platformi na kojima dominiraju mladi, kao što je TikTok. Oni biraju da se povežu samo sa brendovima koji zaista odgovaraju njihovim interesima i načinu na koji komuniciraju. Osim toga, generacija Z želi da organizacije budu poštene, transparentne, prizemne i autentične.

Povezivanje sa mlađim generacijama znači i pristup kupovnoj moći

Razvijanje ličnosti brenda koja se zaista dopada mlađim generacijama jedan je od trendova za 2023. godinu. Prema tome, brendovi bi trebalo da pođu od svetle, šarene estetike, koja se najviše dopada ukusima generacije Z, do prave misije i ličnosti koju cene iznad svega.

  1. Autentični, humanizovani sadržaj   

Nije samo generacija Z ta koja želi da se poveže sa brendovima na višem nivou. S obzirom na najnovije svetske događaje, skoro svi priželjkuju jednostavnost i lakoću u svom svakodnevnom životu — uključujući i način na koji se povezuju sa brendovima.

Hootsuite koristi svoju maskotu Owly za digitalni marketing
izvor: https://www.hootsuite.com/es?_ga=2.52795112.1996120388.1671402827-1442320991.1671402827

Kreiranje digitalnog sadržaja koji nudi istinsku ličnost nalik čoveku, uz humor, ranjivost, iskrenost i sve ono što tražimo u našim međuljudskim odnosima, jedan je od dobrih načina da se izgradi lojalnost brendu u 2023. U komunikaciji sa potrošačima važno je pokazati ljudsko lice – brendu dati ljudske osobine s kojima se potrošači mogu poistovetiti

Možete izgraditi dobre odnose sa svojim potrošačima predstavljanjem likova ili maskote u vašem digitalnom marketingu. Zabavno i prijateljsko lice sa kojim se ciljani kupci mogu povezati, odličan je način da stvorite lojalne potrošače.

Potrošači žele znati da ljudi koji stoje iza brendova prolaze kroz ista i slična iskustva kao i oni. Oni žele da se usklade sa ličnošću brenda na ličnom, značajnijem nivou, pre nego što kupe neki vaš proizvod ili uslugu. 

  1. Audio-first marketing

Teško je preceniti uticaj koji TikTok ima na svet digitalnog marketinga. Jedan od novijih efekata koje ima je porast audio sadržaja. TikTok je pozicioniran ne samo kao društvena platforma za video, već i za audio sadržaje svih vrsta.

Čak 90% korisnika smatra da je zvuk vitalni deo iskustva platforme. Osam puta je veća verovatnoća da će se setiti brendiranog sadržaja kada se koriste karakteristični zvukovi. Audio-first kao strategija digitalnog marketinga pokreće mnoštvo oglasa koje vidimo na mreži, uključujući uputstva, istaknute stavke i tizere proizvoda, snimke iza scene i još mnogo toga.

Audio-first sadržaj zaista može pomoći u promovisanju autentičnosti. Bilo da se radi o podkastu ili TikTok-u, slušanje utešnog tona i glasa omiljenog influensera vaše publike, dok opisuju vaš proizvod, znači da će publika s većom verovatnoćom verovati u ono što se govori i verovati vašem brendu.

  1. Simpafonični oglasi dobijaju na značaju

Godine 2019, britanski start-up AI Music lansirao je prvi simpafonični oglas, što znači da su koristili tehnologiju promena oblika kako bi omogućili korisnicima da remiksuju pesme koristeći veštačku inteligenciju. Drugim rečima, tehnologija je automatski prilagodila prateću muziku digitalnog oglasa tako da odgovara onome što korisnik trenutno sluša.

Dunkin’ Donuts je koristio ovu tehnologiju 2021. godine, uz pomoć AI Music i AdsWizz. Rezultati su bili prilično monumentalni. Zabeležili su 238% veće angažovanje u poređenju sa nepersonalizovanim oglašavanjem u okviru njihovih drugih kampanja.

Lepota simpafoničnog oglašavanja znači da vi kao brend ne birate samo jednu prateću numeru za svoj sadržaj koji će svi vaši korisnici čuti. Umesto toga, prilagođavate oglašavanje tako da odgovara tačno onome što pojedinac želi (voli) da čuje u trenutku kada mu se oglas pusti. Neverovatno ličan, ovaj trend je postao VIP deo digitalnog marketinga.

Pošto je dokazano da korišćenje muzike u oglasima poboljšava pamćenje i podstiče kupovinu, jedina stvar koja je bolja od pronalaženja prave pesme za vaš oglas je da dozvolite samom oglasu da odabere numeru koja će savršeno odgovarati vašem slušaocu (potrošaču).

Studije su pokazale da samo audio sadržaj može imati jači emocionalni uticaj na slušaoce nego video, izazivajući povećane promene u otkucaju srca i telesnoj temperaturi.

Korisnici žele impresivna iskustva sa sadržajem sa kojim mogu da se povežu, jer to podstiče empatiju i pronalak veze i inspiracije unutar sadržaja u koji su „uronjeni“, a s druge strane, brendovi imaju za cilj da što lakše dopru do svoje publike. 

  1. AV marketing

Govoreći o „uranjanju“ potrošača u oglase, usklađivanje audio-vizuelnih (AV) elemenata sa vašom strategijom digitalnog marketinga postaje ključno. U moru statičnih slika na internetu, brendirani vizuelni prikazi koji se povezuju sa više čula stvaraju nezaboravnije, impresivnije iskustvo za korisnika. Kao brend, možete uživati u tome da budete primećeni i da negujete lojalnost brendu kod potrošača koji se zaista raduju vašem sadržaju.

Kako da ugradite AV tehnologiju u sadržaj digitalnog marketinga? 

Sa sve sofisticiranijim tehnologijama za koje se zna da postaju pristupačnije, očekivanja potrošača se povećavaju, tako da je sve češći slučaj da brendovi rade sve više za ključne proizvode ili saradnju. To znači stvaranje impresivnih i interaktivnih mini-sajtova na kojima se korisnici mogu zabaviti. Oni često uključuju gejmifikaciju, što znači da dizajneri nagrađuju korisnike dok se kreću po sajtu i postižu određene ciljeve. 

U 2023. godini više neće biti dovoljno oslanjati se na statični digitalni marketing.

AV tehnologiju mogu usvojiti i brendovi u manjem obimu. Razmislite o filterima društvenih medija gde korisnici mogu da se zabave vašim proizvodom dok pretražuju, kao što je isprobavanje karmina da vide kako im stoji. 

  1. Realistički uticajni marketing

Influenserski marketing (marketing uticaja) možda ne zvuči kao nešto novo, ali način na koji brendovi ulažu i rade sa influenserima, kako bi dosegli svoju publiku, u stalnom je toku. U 2023. se očekuje pomak od klasično aspirativnog uticaja.

TikTok je promenio način na koji korisnici društvenih medija gledaju jedni na druge, dajući svima platformu za prikupljanje ogromnog broja pratilaca (čitaj: uticaj) bez potrebe za savršenim feed-ovima na Instagramu ili stalnim kreiranjem dugog sadržaja na Jutjubu. Sada se okreću u pravcu tako da daju prednost legitimnim izvorima od poverenja – jedni drugima, a u drugi plan stavljaju visoko plaćene oglase slavnih i istaknutih influensera.

Dakle, u 2023. godini se predviđa pad skupo plaćenih „preporuka“ slavnih i porast u redovima TikTok-ovih mikro-influensera. Brendovi polako uče da čak i korisnici sa najmanjim brojem pratilaca mogu imati najveći uticaj (više o tome u blogu: Influenserski marketing na društvenim medijima – istraživanja 2022.

Brz sadržaj u realnom vremenu je budućnost i za brendove koji rade sa uticajnim ljudima. Pronalaženje i povezivanje sa pravim influenserom za vaš brend i dalje je veliki korak za digitalni marketing u 2023. Ali ono što je važnije jeste sadržaj koji kreirate zajedno: od TikTok plesova do video snimaka kupovine uživo. Postoji mnogo načina na koje brendovi mogu iskoristiti moć mikro-influensera da im pomognu da budu primećeni.

Resetujte svoj sadržaj uz pomoć najznačajnijih trendova digitalnog marketinga.

Uz saznanje koji su trendovi aktuelni u digitalnom marketingu, dobro ste pripremljeni za uspešnu godinu digitalnog marketinga 2023. Osvežite svoju strategiju i bićete na dobrom putu da obezbedite povećanu prodaju, broj pratilaca na društvenim medijima i lojalnost brendu.

Svaka digitalna marketinška kampanja prilagođena za 2023. treba da bude autentična, atraktivna i povezana sa vašom ciljnom grupom. 

Ukoliko vas zanima sfera marketinga, možete pogledati ponudu Visoke škole modernog biznisa – studijski modul Marketing menadžment.

Izvori teksta:

https://99designs.com/blog/marketing-advertising/digital-marketing-trends/,
https://lidermedia.hr/lider-trend/humanizacija-brendova-je-nuznost-a-ne-modni-hit-51626,
https://titandizajn.com/kako-uz-pomoc-ai-artificial-intelligence-brendovi-rastu-u-2022/,
https://www.marketingdive.com/news/dunkin-drives-audio-ad-results-by-matching-background-music-to-listeners/603014/,
https://martechvibe.com/news/dunkin-sees-audio-ad-engagement-rise-by-238/,
https://www.adswizz.com/

Piše: doc. dr Karolina Perčić