Kultura, umetnost i turizam znatno utiču na ugled i reputaciju određene sredine, i zbog toga se gradovi i regioni brendiraju. Postizanje dobrog i pozitivnog imidža uz pomoć kulture i umetnosti i organizovanjem prikladnih događaja bi trebalo da bude cilj svake zajednice, jer će im to pomoći da razviju turizam i upoznaju posetioce sa njihovom jedinstvenom kulturom. Brendiranje gradova predstavlja garanciju i kvalitet koji taj grad pruža u smislu dobre zabave i događaja, kulture i arhitekture koja ga krasi.
U nastojanju da se takvi utisci prenesu do publike i od nje naprave konzumenti, neophodna je sprega između medija i događaja. Tako turistički radnici pokušavaju da budu prisutni u medijima, a jedan od najpoželjnijih zbog svoje brzine i uticaja je televizija.
Zato sve više gradova pokreće kampanje u nastojanju da proda svoje specifične lokalne vrednosti i zadovolji potrebe za zabavom, kao i kulturne potrebe. Sve veći broj regiona nastoji da razvije svoj identitet tako da postane prepoznatljiv i atraktivan, ne samo za svoje stanovnike već i da privuče posetioce. U suštini, svaki grad ili regija izlazi na globalno tržište i takmiči se stvarajući svoj brend koji, da bi bio originalan, mora da se razlikuje od drugih.
Ponuda mora biti originalna i interesantna da bi privukla turiste, koji pored posete kulturnih znamenitosti žele da se dobro provedu. Zabava kao kulturna ponuda može pomoći u boljem pozicioniranju na globanom tržištu. Određene koncerte pop i rok muzike poseti više desetina hiljada ljubitelja te vrste muzike, kako u svojoj zemlji tako i u drugim zemljama. To je slučaj ikada su u pitanju određeni sportski događaji, koji postaju sve više kulturni događaji. Ako uzmemo za primer otvaranje Olimpijade u SAD-u i Grčkoj ili fudbalskog prvenstva u Francuskoj, kada je pod vedrim nebom organizovan koncert tri operske zvezde – Pavarotija, Dominga i Karerasa, videćemo da je u ovim slučajevima kulturni turizam, zajedno sa organizovanjem događaja, doneo veliki profit i promovisao kulturu i gradove gde su se ovi događaji održavali.
Ono što je bitno je da su ove spektakle prenosile najveće svetske medijske kuće, koje su omogućile da ove događaje vide milioni gledalaca, i na taj način utiču na promovisanje i stvaranje dobrog imidža ovih gradova. Bitno je doći do ciljne grupe i predstaviti im se u najboljem svetlu. Menadžment događaja zajedno sa kulturnim turizmom predstavlja budućnost i siguran način za borbu na globalnom tržištu, koje je sve surovije i sa sve većom konkurencijom. Prilikom prenosa određenih događaja kao što je Tour the France, određeni delovi gradova budu u krupnom planu i tu se vidi promišljenost i rediteljskog i scenografskog projekta. Veliki međunarodni događaji imaju za cilj da privuku veliku masu ljudi. Učesnika ima mnogo, organizatori imaju pune ruke posla, ali tu su i sponzori i finansijeri koji ostvaruju svoj cilj putem prenosa događaja.
Autor: doc. dr Aleksandra Brakus