U današnje vreme mediji imaju veliki uticaj na formiranje stavova, mišljenja i način ponašanja. Mediji su, u stvari, „tvorci mišljenja“. Sa pojavom interneta medijske poruke su još dostupnije i uticajnije. Mediji nam govore šta je lepo i privlačno a šta ružno, koji su modeli ponašanja poželjni.
Uticaj modernih medija više se ne može posmatrati osobenošću ovog ili onog društva. Ono što je kod elektronskih medija bila novina jeste njihov globalni uticaj: prvi put u istoriji, oni su stvorili mogućnost trenutne komunikacije između bilo koje dve tačke globusa – „globalnog sela“.
Estetska produkcija danas je u velikoj meri integrisana u proizvodnju potrošne robe, što je posledica ekonomskog uticaja i proizvodnje robe koja se sve brže i brže proizvodi i proizvoda koji sve brže i brže zastarevaju da bi se javila potreba za što većom kupovinom proizvoda na tržištu.
U današnje vreme kodekse lepote određuju mediji i modna industrija. Možemo postaviti pitanje: da li je ukus za lepo toliko varljiv da se bitno menja na svakih nekoliko godina? Ono što je nekada bilo lepo i dopadljivo u savremenom društvu postaje dosadno i banalno. Ono što je nekada bilo lepo, danas više nije. Mediji, modna industrija i reklamne industrije kreiraju trendove, formiraju ukuse. Oni su moćni i tu moć koriste za ispunjenje svojih ciljeva, kreiranje potreba i trendova.
Ako pogledamo malo unazad, samo u dvadesetom veku model idealne žene i muškarca se menjao. „Na model savršene lepote, koja dominira u određenom trenutku, utiču društvene okolnosti, kao i mediji, popularne knjige, čak i modni trendovi. Slikarska platna popularnih umetnika i holivudski filmovi u kojima su uvek dominirale najpoželjnije žene, odlično su ovekovečili te promene. Lepota Merilin Monro početkom 20. veka bila bi okarakterisana kao previše banalna, nimalo fascinantna i urbana, a nekoliko decenija kasnije dobila je puno priznanje.
Njena savremenica Odri Hepbern, engleska glumica i model, bila je najpopularnija u vreme raskošnih lepotica, pa uprkos prelepom licu u svoje vreme nije predstavljala najpoželjniju ženu. Samo deceniju, dve kasnije njena dvojnica u telu, manekenka sa nadimkom Grančica (Tvigi), postala je otkrovenje savršene ženske lepote i odjednom su sve žene postale duboko nesrećne što nisu mršave kao grana. Poslednjih nekoliko godina, posle ere silikonskih lepotica i izgladnjivanja, ponovo se vraća prirodna ženska lepota sa svim atributima.
Uticaj na svest ljudi danas ima i filmska industrija i serije. Žene su danas postale samostalne, sa integritetom. Popularna serija „Seks i grad“ napravila je revoluciju među ženama. Četiri heroine iz Njujorka stvorile su savremeni trend lepe i poželjne žene ovog društva. Na globalnom nivou uticaj ove serije je bio veliki. Mediji su pokazali koliko su uticajni. Promenili su način razmišljanja i stavove žena i muškaraca.
Mediji kao deo marketinga su izuzetno moćni. Edukujte se i saznajte koje tehnike i znanja koriste marketing menadžeri da bi uticali na potrošačko duštvo. Upišite Visoku školu modernog biznisa!
Autor: Doc. dr Aleksandra Brakus