Da li ste znali da igre mogu biti strahovito efikasan način da se izgradi timski duh, komunikacija i poverenje među ljudima koji rade zajedno iz dana u dan?
Aktivnosti koje su posebno dizajnirane za menadžere koji žele da podignu moral u kompaniji, ožive dosadne sastanke zaposlenih i omoguće članovima tima da efektivnije i efikasnije sarađuju, i mnogo više!
Timbilding (Team Building) se pojavio 80-ih godina prošlog veka u Americi, kao jedan od zaštitnih znakova novog kapitalizma. Danas svaka jaka kompanija u svetu redovno organizuje tim bildinge za svoje zaposlene. Iako je do pre desetak godina na našim prostorima bio potpuno nepoznat termin, tim bilding postaje sve popularniji među kompanijama. Predstavlja sredstvo uspostavljanja i razvoja osećaja za saradnju među kolegama, za razvijanje osećaja pripadnosti kompaniji, kao i međusobnog poverenja zaposlenih, nezavisno od pozicije na kojoj rade.
Prevod engleske reči “team building” bio bi „stvaranje tima“, a najkraće rečeno objašnjava se kao skup edukativno-rekreativnih ili zabavno-rekreativnih aktivnosti kojima je cilj stvaranje tima ili osnaživanje i poboljšanje međuljudskih odnosa u postojećem, kako bi se postigli zajednički ciljevi.
To se često radi pomoću raznih programa, avanturističkih putovanja ili igara, koje mogu biti igre uspostavljanja poverenja, razvijanje timskog duha, podizanje adrenalina i još mnoge druge igre na otvorenom, ali isto tako mogu biti i igre na zatvorenom, kao što su: aktivnosti na bazenima, wellness aktivnosti, večernje aktivnosti…
Poznato je da timski rad donosi najbolje rezultate u kompanijama koje se susreću sa problemima u poslovanju, kao i u timovima za grupne projekte.
Autor: doc.dr Aleksandra Brakus