Showbusiness Management: menadžeri zvezdama

Showbusiness Management: menadžeri zvezdama

Showbusiness (ili šoubiznis, kako smo reč prilagodili našem jeziku) je industrija zabave koja je primamljiva svima. Dok je nekima dovoljno da uživaju u spektaklu, drugi maštaju o tome da i sami postanu zvezde, a tu su i oni koje privlači ono što se nalazi iza veselja i šarenila – biznis. 

Menadžment u industriji zabave

Opšte je poznato da iza svake osobe koja pokušava da uspe u svetu šoubiznisa stoji jedna čitava mašinerija. Za početak, svako ko želi da postane „neko“ u žiži javnosti ima menadžera (ovaj termin se najviše vezuje za muzičku i filmsku industriju) ili agenta (ovako se najčešće nazivaju oni zaduženi za pisce i umetnike). Bez obzira kojom se vrstom zabave ili umetnosti klijent bavi, prva dužnost menadžera (agenta) je uvek ista – pronaći angažmane za svoje klijente, izgraditi njihov brend i marketinšku strategiju kako bi se osoba sa kojom radite što uspešnije „probila na sceni“.

Menadžeri zvezdama  

Ako menadžer uspe u svom poslu i klijent postane zvezda, toj osobi više nije potreban samo menadžer već čitav tim. Menadžer je taj koji organizuje i koordiniše ovaj složeni tim eksperata. 

Ukoliko ste menadžer bilo kojoj vrsti zabavljača, u Vaša zaduženja spada sledeće:

  • Predstavljanje klijenta na sastancima sa investitorima
  • Odgovaranje na upite medijskih kuća
  • Planiranje rasporeda ličnih i poslovnih obaveza klijenta
  • Bukiranje turneja, putovanja, promotivnih događaja
  • Kreiranje brenda i marketing strategije za promociju rada klijenta
  • Staranje o tome da se klijentov brend održava kao i da se sam klijent pridržava brenda i isplanirane strategije rada
  • Evaluacija i pregovaranje kada su u pitanju ugovori i pravni dokumenti
  •  Savetovanje kada su u pitanju finansijske i profesionalne odluke
  • Usmeravanje i razvijanje karijere klijenta
  • Upravljanje ostalim zaposlenima za klijenta

Tim šoubiznis menadžera

Ukoliko se Vaše ambicije i ambicije Vašeg klijenta ostvare, bićete koordinator tima koji upravlja karijerom klijenta. Taj tim najčešće uključuje:

  • Ličnog asistenta klijentu
  • PR stručnjaka
  • Marketing stručnjaka
  • Tim advokata

Šta čini dobrog šoubiznis menadžera?

Menadžment u šoubiznisu je dinamičan i privlačan posao, ali i veoma zahtevan. Menadžer i klijent zavise jedan od drugog – da bi menadžer ostvarivao zaradu, mora da prepozna talenat i potencijal u klijentu koga će preuzeti na sebe. Da bi klijent ostvario slavu i zaradu od koje će menadžer dobijati platu, menadžer mora biti izuzetno verziran i boriti se za svog klijenta, ali i velikim delom osmišljavati i upravljati karijerom dotične osobe. 

Menadžer u industriji zabave mora da bude:

  • Odličan komunikator 
  • Dobar poznavalac industrije u kojoj radi
  • Dobro povezana osoba sa puno kontakata
  • Verziran(a) u polju finansija
  • Izuzetan organizator
  • Talenat za brending i marketing
  • Osoba sa visoko razvijenim mekim veštinama
  • Dobar pregovarač

Iza svake velike zvezde, nalazi se i odličan menadžer – manje poznata osoba, ali osoba na uticajnoj poziciji i često mnogo bogatija nego što sumnjate. 

Najuspešniji menadžeri u svetu šoubiznisa

  • Žorž Mendeš je portugalski fudbalski agent koji je najpoznatiji po tome što brine o karijeri Kristijana Ronalda. Mendeš predsavlja i druge sportiste, naime Džejmsa Rodrigeza, Anhela di Marija i Dijega Košta, između ostalih. Procenjuje se da Mendešovi igrači vrede nešto više od 900 miliona evra. 
  • Sajmon Kauel je britanski menadžer čija karijera je tekla neobičnim tokom. Posle što se relativno neuspešno oprobao u ulozi muzičkog producenta, Kauel je osmislio koncept muzičkih televizijskih takmičenja i organizovao je i vodio poznate zabavne emisije Pop Idol, X Factor, i Britain’s Got Talent. Kauel je otvorio sopstvenu firmu Syco, koja se bavi pronalaženjem i mentorstvom mladih talenata u oblasti filma, muzike i televizije. Kauel je takođe preuzeo menadžerstvo grupa i pojedinaca koji su se visoko plasirali na njegovim emisijama kao što su Oli Murs, Šer Lojd, Suzan Bojl, Leona Luis i pop grupe Little Mix i Fifth Harmony. Sajmon Kauelov biznis trenutno je vredan 450 miliona evra.  
  • Šeron Ozborn je jedna od prvih žena menadžera u muzičkoj industriji. Uspeh je ostvarila kao menadžerka benda Black Sabbath i kasnije kao menadžerka njihovog frontmena Ozija Ozborna. Šeron stoji iza koncerata, turneja, knjiga i imidža ovog čuvenog rokera. Šeron takođe stoji iza prvog rialiti šoua na MTV-u. U toku svoje karijere, Šeron je bila menadžer i drugim alternativnim bendovima kao što su Motorhead i Smashing Pumkins. Procenjuje se da Šeron Ozborn vredi oko 220 miliona dolara.   
  • Kris Džener  je sama po sebi poznata ličnost kao deo američkog rialitija Keeping Up With the Kardashians. Pre svoje uloge u ovom šou, Džener je bila deo menadžmentskog tima svog tadašnjeg muža Brusa Dženera, a kasnije je bila menadžer pop grupe BG5. Od 2007. godine, Džener se bavi isključivo menadžerstvom svoje poznate dece, koji su svi dostigli status milionera i bilionera kao influenseri i rialiti zvezde. Džener navodno dobija 10% od zarade svakog deteta, što je dovodi do sume od 190 miliona dolara. 
  • Leri Rudolf je američki muzički menadžer koji je izgradio karijeru kasnih devedesetih kao glavni menadžer u timu pop pevačice Britni Spirs. Spirs je bila njegov stalni klijent do 2021. godine. Pored rada sa Britni, Rudolf je imao kratkotrajne angažmane sa drugim velikim zvezdama poput Majli Sajrus, Avril Lavinj, Džastina Timberlejka,  Toni Brekston i DMX. Pretpostavlja se da Rudolfov biznis trenutno vredi 23 miliona dolara.
  • Džojs Smit je bivša advokatica koja je u devedesetima bila ključni deo menadžerskog tima legendarnog benda Rolling Stones. 2012. godine preuzela je ulogu glavnog menadžera ovog kultnog benda. 

Mnogi sanjaju o ovakvom uspehu i pripadanju svetu šoubiznisa. Kako biste postali menadžer zvezdama, morate biti vrsni menadžer sa odličnim organizacionim sposobnostima i dobrim osećajem za kreiranje brenda, marketing, ali i finansije. MBS je odličan početak za sve koji pretenduju da se bave ovim poslom, nudeći sveobuhvatno obrazovanje u sferi poslovnog menadžmenta kao i marketing menadžmenta. Povrh toga, MBS studentima pruža priliku da skupljaju iskustva pohađajući stručne prakse kao i odlazak na studentske razmene, pa tako i dodatne kurseve u toku školovanja na teme koje ih najviše zanimaju.