office@mbs.edu.rs    +381 63 353 366               

Istraživanja u sferi influenserskog marketinga

Razvoj interneta doneo je brojne inovacije, a samim tim i pojavu novih zanimanja čije postojanje nije moglo ni da se predvidi. Jedno od tih zanimanja pokrenuli su kreativni ljudi – influenseri (osobe od uticaja), a sa njima dolazi i nova grana marketinga – influenserski marketing (marketing uticaja).

Brojni brendovi i agencije za digitalni marketing prepoznali su marketinški potencijal influensera, i umesto poznatih ličnosti sve češće su angažovani influenseri u promotivnim kampanjama. Za razliku od popularnih ličnosti, influenseri uglavnom deluju bliže svakoj osobi i podstiču interakciju sa pratiocima, zbog čega je ovakav način promovisanja proizvoda/usluga prilično uspešan. Ovo potvrđuju i pojedine studije koje pokazuju da influenseri postižu drastično bolje rezultate u promociji proizvoda ili usluge u odnosu na druge konvencionalne metode digitalnog marketinga. A društvena mreža koja je bez sumnje postala centar influenserskog marketinga je Instagram

Koliko je uspešan influenserski marketing?

Prema rezultatima istraživanja Social Serbia 2019 i 2020, koje sprovodi agencija Pioniri u saradnji sa agencijom Smart Plus Research, Fejsbuk je i dalje najpopularnija društvena mreža u Srbiji sa 88% ispitanika koji imaju profil na ovoj mreži, s tim da ista nastavlja blagi pad broja korisnika, koji se beleži iz godine u godinu. S druge strane, Instagram beleži ogroman rast – 76% ispitanika ima profil na ovoj društvenoj mreži, dok je taj procenat 2017. godine iznosio 59%. Zanimljivo je i da su korisnici Fejsbuka manje zainteresovani za objave brendova na njemu, već je prioritet na objavama prijatelja, dok na Instagramu postoji veća zainteresovanost za sadržaj promotivnih oglasa. 

Istraživanje Social Serbia 2020 pokazuje da najveći procenat ispitanika uglavnom ne veruje influenserima (48%) kada promovišu neki proizvod ili uslugu, ali se iz godine u godinu povećava broj onih koji imaju poverenje u preporuke influensera, čak i kada su plaćene. Sve veću zainteresovanost za ulogu influensera u svetu marketinga potvrđuje i prvi Cosmopolitan Influencer Awards održan 2019. godine u Srbiji, na kojem je pobedila Dženi Martin, influenserka španskog porekla koja živi u Srbiji.

Influenserski marketing u Srbiji

Influenserima se u Srbiji najviše okreću brendovi iz industrije hrane i pića, koja najviše ulaže u digitalni marketing. Takođe, influensere biraju za saradnju i kozmetički i modni brendovi. Uglavnom brendovi koji u svom asortimanu imaju robu široke potrošnje najčešće koriste influenserski marketing.

Poredeći Srbiju sa drugim državama u regionu, broj influensera u Srbiji je relativno veliki. U apsolutnom smislu, influensera ima popriličan broj, ali je ipak manji broj njih uočen i biran od strane brendova i agencija. Dakle, većina brendova u Srbiji sarađuje često sa manjim brojem istih influensera. Baš zbog toga, nije redak slučaj da marketinške agencije prate rad mikroinfluensera i influensera srednje veličine, i traže ko su nove uticajne ličnosti sa zanimljivom pričom i potencijalom za saradnju sa brendovima.

Sprovedeno je do sada dosta istraživanja na temu marketinga uticaja na globalnom nivou, a rezultati su sledeći:

  • 70% generacije Z i milenijalaca više veruje influenserima nego tradicionalnim slavnim ličnostima

Brendovima je izuzetno teško izgraditi isti nivo poverenja koji imaju influenseri, ali zahvaljujući marketingu uticaja to poverenje se može preneti na vaš brend. Brendovi ne moraju da troše resurse promovišući sebe, već umesto toga mogu da angažuju influensere da govore u njihovo ime i da prenesu poruku pratiocima koji im veruju. Četiri od deset milenijalaca kaže da ih njihov omiljeni influenser razume bolje od prijatelja. 

  • 86% žena koristi društvene medije za savetovanje

Ukoliko želite dopreti do što više ženskih potrošača i motivisati ih da kupe vaš proizvod ili uslugu, treba da budete prisutni na društvenim medijima (posebno na Fejsbuku i Instagramu), svesni uticaja za koje su ženski potrošači zainteresovani. 

  • Kampanje influenserskog marketinga u proseku ostvaruju 6,50 USD na svaki potrošeni dolar

Ovo područje marketinga postaje najbrže rastući kanal za brendove, pobeđujući organsku pretragu, plaćenu pretragu i marketing putem e-pošte. Prema istraživanju Tomoson, kompanije zarađuju 6,50 dolara za svaki dolar uložen u influensere, a 13% onih „najboljih“ zarađuje 20 dolara ili čak više. 

  • Influenserski marketing je najbrže rastući online metod „prikupljanja“ kupaca

Postaje važnije nego ikad da se izgradi odnos sa influenserima koji odgovaraju vašem brendu i da se kreiraju kampanje koje su usklađene s vrednostima pratilaca influensera. Osim toga, 22% marketinških stručnjaka ističe da je influenserski marketing najisplativija metoda za pridobijanje novih kupaca.

  • 57% kompanija za modu i lepotu se bavi influenserskim marketingom

Moda i lepota su industrije koje se u velikoj meri oslanjaju na marketing uticaja. U ovom sektoru 57% kompanija koristi influensere kao deo svog promotivnog miksa.

  • Brendovi planiraju povećanje ulaganja u influenserski marketing

Budžeti za marketing uticaj rastu iz godine u godinu. Oko 67% marketing menadžera planira povećati svoje budžete za marketing uticaj, posebno za Instagram. 

  • Influenserski marketing je nadmašio marketing štampanih medija

Povrat na uložena sredstva u influenserskom marketingu daleko nadmašuje povrat na uložena sredstva bilo kog tradicionalnog, štampanog medijuma.

  • 40% kupaca koristi tehnologiju blokiranja oglasa

Sve više korisnika interneta uklanja tradicionalne oglase (banere, pop-up, pop-under) na društvenim medijima. Tu su u prednosti influensera jer pratioci na društvenim mrežama ne blokiraju postove i video zapise svojih omiljenih uticajnih osoba, već potpuno suprotno – „upijaju“ svaku njihovu reč, izgovorenu ili napisanu. Moć oglašavanja se prebacuje na stvarne i uticajne ljude.

Rast influensera, u svakom smislu, prati i rast digitalnog marketinga, koji je postao najefektivniji i najefikasniji kanal za komunikaciju i građenje brenda. Iako se digitalni marketing i saradnja sa influenserima posmatra uglavnom kroz prizmu kampanja velikih brendova, ovo je sve više dostupna opcija i za preduzetnike koji žele da se promovišu preko društvenih mreža i razviju svoj biznis.

Ukoliko vas zanima kreativna i uvek aktuelna sfera marketinga, možete pogledati ponudu Visoke škole modernog biznisa – studijski modul Marketing menadžment.