Usklađivanje brenda sa marketing okruženjem

Kompanija Starbucks je osnovana 1971. godine. Prva Starbucks prodavnica otvorena je u gradu Sijetl, u SAD-u. Danas, to je globalni brend poznat širom sveta.

Otvaranje kineskog tržišta definisano je kao jedan od prioriteta kompanije. Danas u Kini postoji oko 200 Starbucks prodavnica. Jedna privlači posebnu pažnju. Godine 2001. otvorena je Starbucks prodavnica u jednoj od najvećih turističkih atrakcija u Kini – drevnom Zabranjenom gradu. Marta 2007. godine pokrenuta je inicijativa da se ova prodavnica zatvori, jer ona „nije u skladu sa kineskim kulturnim vrednostima i nije joj mesto u kineskim istorijskim spomenicima“.

Kineske vlasti dozvolile su izgradnju ove i drugih prodavnica multinacionalnih kompanija, a porezi i takse naplaćivani od njih usmereni su u fond za obnovu Zabranjenog grada.

Na ovu inicijativu, iz Starbucks-a odgovaraju da „mnogi turisti njihovu prodavnicu smatraju dobrim mestom za predah“. Inicijativa je čak našla svoje mesto na redovnoj godišnjoj sednici kineskog parlamenta.

Autor: doc. dr Aleksandra Brakus