Trend blogovanja – kako kreirati efektivan blog

Trend blogovanja – kako kreirati efektivan blog

Pisanje blogova je sve popularnije i zastupljenije. Ako ste Vi jedan od onih koji žele da postanu blogeri ili da unaprede kvalitet svog bloga, pogledajte rezultate zanimljivog i korisnog istraživanja.

U godišnjem izveštaju o blogovima iz tekuće 2019. godine, zasnovanom na istraživanju sprovedenom od strane agencije Orbit Media, u kom je ispitan 1.001 bloger, nalaze se značajni statistički podaci, trendovi i najefektivnije taktike, koji govore u prilog velikim promenama u blogovanju i marketingu sadržaja, odnosno pružaju odgovore na sledeća važna pitanja:

  • Koliko vremena je potrebno da se napiše blog?
  • Koliko je dugačka prosečna objava na blogu?
  • Koliko često blogeri objavljuju svoje objave?
  • Koje formate sadržaja koriste blogeri?
  • Šta uključuje tipični post na blogu?
  • Koliko nacrta naslova sastave blogeri?
  • Kako se obično promoviše sadržaj bloga?
  • Koliko često blogeri pretražuju ključne reči?
  • Da li blogeri koriste analitiku?
  • Da li blogeri ažuriraju starije postove na blogu?

Primer statističkih rezultata koje ćete pronaći u ovom tekstu izgleda ovako:

  • Prosečno objavljivanje posta na blogu traje 3 sata i 57 minuta, što je 65% više vremena u odnosu na 2014. godinu.
  • Prosečni post na blogu sadrži 1.236 reči, što je za 56% duži tekst bloga nego u 2014. godini.
  • 52% blogera smatra da je sve teže podstaći pratioce da reaguju na njihov sadržaj.

Odgovore na navedena pitanja ćete pronaći u nastavku.

1. Koliko vremena je potrebno da se napiše blog?

Pisanje i objavljivanje prosečnog posta na blogu traje 3 sata i 57 minuta. Vreme uloženo u svaki članak povećava se svake godine. Ove godine je prosečno vreme utrošeno po postu poraslo za 30 minuta u odnosu na prethodnu godinu, i poraslo je za 65% u odnosu na 2014. godinu.

Blogeri koji utroše više vremena i truda u pisanje bloga ostvaruju bolje efekte. 38% blogera koji provode duže od 6 sati sastavljajući tekst za jedan članak navode „snažne rezultate“ od blogovanja.

2. Koliko je dugačka prosečna objava na blogu?

Prosečan post na blogu se sastoji od 1.236 reči. To je 53% više reči nego pre pet godina kada je prosečan post sadržao 808 reči. Članci postaju sve duži, jer blogeri ulažu više vremena i truda u sadržajne, detaljne objave.

Uočava se rast broja blogera koji pišu postove koji sadrže više od 2.000 reči, a smanjuje se broj onih čije su objave kraće od 500 reči. Ustanovljeno je da duže objave postižu bolje rezultate.

3. Koliko često blogeri objavljuju svoje objave?

Otprilike polovina blogera objavljuje jednom ili nekoliko puta mesečno (najčešće 2-4 posta mesečno). Povećanje obima objava je uticalo na to koliko često blogeri stiskaju dugme za objavljivanje.

Rezultati pokazuju da blogeri koji pišu više (bilo u dužini teksta ili u učestalosti objavljivanja) ostvaruju bolje rezultate. A s druge strane, blogeri koji svakodnevno objavljuju imaće snažnije efekte od blogera koji objavljuju nekoliko puta dnevno.

4. Koje formate sadržaja koriste blogeri?

Otprilike polovina blogera objavljuje vesti i trendove, a druga polovina mišljenje. Jedna trećina blogera postuje rezultate originalnih istraživanja i intervjua.

Smatra se da postoji veća verovatnoća da će bolje efekte postići oni blogeri koji sprovode originalna detaljna istraživanja, zatim oni koji pružaju opširne vodiče i e-knjige, a da je manja verovatnoća da će uspeti blogeri koji objavljuju vesti i mišljenje.

Tokom 2018. godine, 25% blogera je uvelo originalna istraživanja u sadržaj svojih objava. Sve više blogera sprovodi i objavljuje rezultate istraživanja i ističu bolje efekte blogovanja u 2019. godini:

  • 35% blogera sprovodi i objavljuje originalna istraživanja,
  • 85% blogera koji objavljuju originalna istraživanja izveštavaju o „snažnijim rezultatima“ blogovanja (39% njih prijavljuje „snažne rezultate“).

5. Šta uključuje tipični post na blogu?

Uočava se povezanost između videa i uspeha iz godine u godinu.

Većina blogera dodaje nekoliko slika svom sadržaju. Manje od 10% blogera stvara vizuelni sadržaj sa 7+ slika po objavi. Najveći broj blogera (47%) dodaje 2-3 slike po postu, a zatim slede blogeri (njih 25%) koji objavljuju samo jednu sliku po postu.

Postoji jasna korelacija između izraženog vizuelnog sadržaja i uspeha – što više slika bloger doda u tipičan članak, to je veća verovatnoća da će ostvariti veće efekte uz pomoć sadržaja. Samo 3% blogera dodaje 10+ slika po članku, ali postoji 2,5 puta veća verovatnoća da će prijaviti „jake rezultate“ u odnosu na prosečnog blogera.

Ovi rezultati uz trendove u plasiranju videa pokazuju važnost vizuala, pri čemu ne sme da se zapostavi važnost reči, jer se blogovanje vrši i putem slika i putem reči.

6. Koliko nacrta naslova sastave blogeri?

Prosečni bloger napiše četiri naslova pre nego što odabere jedan. Većina blogera napiše nekoliko naslova pre nego što odabere onaj koji će biti objavljen, a mali procenat blogera sastavi više od deset naslova. Manje od 1% blogera napiše 20+ nacrta naslova po članku.

7. Kako se obično promoviše sadržaj bloga?

Sadržaj bloga se najčešće predstavlja putem društvenih medija. Samo jedan od pet blogera koristi plaćenu promociju.

Skoro svi blogeri svoj sadržaj dele na društvenim mrežama, a dve trećine blogera koristi optimizaciju za pretraživače (Search Engine Opimization – SEO) i e-poštu. Procenat blogera koji koriste marketing e-pošte povećan je 2 puta od 2014. godine, a procenat blogera koji koriste plaćenu promociju porastao je 3 puta od pomenute godine.

8. Koliko često blogeri pretražuju ključne reči?

Polovina ispitanih blogera pretražuje ključne reči za većinu njihovog sadržaja.

Kako je SEO postao sve popularniji i važniji, pretraživanje prema ključnim rečima, kao veština i praksa, postaju sve češći. Što češće bloger pretražuje ključne reči, veća je verovatnoća da će ostvariti bolje efekte.

9. Da li blogeri koriste analitiku?

Polovina ispitanih blogera proverava analitiku za svaki post. Druga polovina to radi povremeno, retko ili nikad.

Trend je ovde uglavnom ravan – upotreba analitike godinama ostaje stabilna, iako je to jedan od glavnih pokazatelja uspešnosti blogovanja.

Smatra se da blogeri koji mere performanse svakog posta imaju veće šanse za ostvarivanje boljih rezultata.

10. Da li blogeri ažuriraju starije postove na blogu?

Dve trećine blogera ažurira prethodno objavljene postove na blogu. Skoro 70% blogera sada prijavljuje povratak na stariji sadržaj i ažuriranje istog.

Ažuriranje starog sadržaja deo je SEO taktike. Smatra se da blogeri koji pretražuju ključne reči ažuriraju stare postove. To je moćan način za poboljšanje rangiranja i brzo pretraživanje. 35% blogera koji ažuriraju stari sadržaj navode “snažne rezultate”.

Za sam kraj, u vidu sumiranih zaključaka, pročitajte citate uglednih marketara iz prakse:

„Publika očekuje više i blogeri im pružaju bolje istraženi, napredniji i dobro osmišljeni sadržaj.“ – Joe Pulizzi, osnivač Instituta za marketing sadržaja (Content Marketing Institute)

„Sve više blogera je shvatilo da se moraju truditi više da bi postigli rezultate ili su se očekivanja čitalaca drastično povećala. Ako je ovo drugo, pitam se da li to znači da u nekom trenutku u budućnosti, mala preduzeća neće moći uopšte da bloguju, jer neće imati resurse za stvaranje sadržaja koji prosečan onlajn čitalac očekuje.“ – Gill Andrews, veb konsultant i kopirajter

Stvaranje objave na blogu zahtevan je proces, i podrazumeva poznavanje tehnika internet marketinga i marketinga uopšte, koji se izučava na smeru Marketing menadžment Visoke škole modernog biznisa. Ako Vas zanima ova kreativna oblast menadžmenta, informišite se detaljnije kod nas.

Detaljnije o istraživanju i statističkim podacima možete pogledati na sledećem sajtu: Andy Crestodina (2019). [New Research] How has Blogging Changed? 5 Years of Blogging Statistics, Data and Trends. https://www.orbitmedia.com/blog/blogging-statistics/

Još neke zanimljive rezultate istraživanja na istu temu možete pogledati putem sledećeg izvora: Jason Quey (2019). Content Promotion Statistics To Help You Be a Better Blogger [New Research]. https://www.orbitmedia.com/blog/content-promotion-statistics/

Doc. dr Karolina Perčić