The Blonde Salad – blog koji je promenio svet mode

The Blonde Salad – blog koji je promenio svet mode

Piše: Prof. dr Saša Virijević Jovanović

Moć blogova u modnoj industriji

Marketing na društvenim mrežama našao je u modnoj industriji plodno tlo za komunikaciju sa potrošačima, gde je posebno došao do izražaja doprinos modnih blogova i popularnih influensera.

Tokom prethodnih godina, modne kompanije su uvidele velike koristi od investiranja u kanale društvenih mreža kako bi povećale vidljivost ovog sektora na internetu.

U savremenom digitalnom okruženju, modni blog je postao ono što je nekada predstavljao modni magazin gde su potrošači tražili savete i inspiraciju u vezi sa modnim stilovima  i aktuelnim brendovima. Sve veća popularnost i široko prihvatanje društvenih medija kao pouzdanog izvora informacija iz sveta mode doveli su do pojave modnih influensera, koji su videli svoje poslovne šanse u komercijalizaciji blogova.

The Blonde Salad – priča o uspehu bloga i influenserskog marketinga

U ovom tekstu upoznaćemo vas sa jednim od najuspešnijih modnih blogova u svetu, The Blonde Salad, čiji je osnivač Kjara Feranji (Chiara Ferragni), poreklom iz malog grada u blizini Milana. Ako ne znate ko je Kjara Feranji, obratite pažnju na reklame za brend Pantene, u kojima je možete videti na vašim malim ekranima.

Pantene Pro-V by Chiara Ferragni Maschera Protezione Cheratina Rigenera E  Protegge Per Capelli Deboli e Danneggiati, Edizione Limitata, 300 ml :  Amazon.it: Bellezza

Kjara Feranji, nekadašnji student prava, italijanski foto-model i modni stručnjak, pokrenula je amaterski blog The Blonde Salad 2009. godine. Naziv bloga u kojem se nalazi reč „salata“, ukazivao je na mešovita interesovanja i teme kojima je Kjara planirala da se bavi uključujući putovanja, lepotu i hranu. Međutim, njena ispirisanost svetom mode je prevladala, i blog se fokusirao na ovu oblast. The Blonde Salad je vrlo brzo postigao popularnost, što je influenserka iskoristila za sticanje profita, u početku naplaćujući baner oglase firmama iz modne industrije koje su još tada prepoznale značaj digitalne promocije.

Posle dvanaest godina, prema stranici Statista.com, influenserka je postigla više od 23,9 miliona pratilaca na Instagramu, 12 hiljada postova od svojih fanova, 1,2 miliona lajkova na Fejsbuku i više od 14 miliona pregleda mesečno na svojoj veb stranici. Osim toga, blog The Blonde Salad je otvorio vrata saradnje sa najboljim modnim kućama  kao što su Dior, Louis Vuitton, Ermenegildo Zegna, Benetton i Mango. Još jedan zanimljiv podatak iz marta 2021. godine govori da je Kjara proglašana za najplaćeniju italijansku influenserku na Instagramu, koja u proseku zarađuje oko 50 hiljada evra po postu.

Prekretnica u razvoju The Blonde Salad

Prelomni period u razvoju The Blonde Salad je bila 2014-ta godina kada su Kjara Feranji i njen poslovni partner i suosnivač Rikardo Pozoli morali da odluče kako da najbolje komercijalizuju svoj blog, kao i liniju cipela pod nazivom Chiara Ferragni Collection. Prethodne godine su već doneli odluku o pretvaranju modnog bloga u online lifestyle magazin i izgradnji njegove pozicije kao vrhunskog brenda, što je podrazumevalo strategiju prema kojoj The Blonde Salad sarađuje samo sa ograničenim brojem brendova iz luksuzne mode. Zahvaljujući svom modnom brendu Kjara je pokrenula sopstvenu liniju odeće i modnih dodataka, ali i modni sajt, koji je nastao na nasleđu popularnog bloga i sa uspehom se takmiči sa tradicionalnim medijskim platformama.

Priznanja za uspeh Kjare Feranji – od blogerke do uspešne poslovne žene

Poslovni koncept bloga  The Blonde Salad  privukao je pažnju i čuvene Harvardske Biznis Revije, u kojoj je objavljena studija slučaja o njegovoj kreatorki. Jedan od pokazatelja uspeha ove priče je da je Kjara Feranji  zahvaljujući svom modnom blogu uspela da od 2009 – 2015. godine zaradi čak 8 miliona dolara. Još jedno priznanje za uspeh popularna Italijanka je dobila time što se našla na prvoj poziciji Forbsove liste najmoćnijih modnih influensera.

The Blonde Salad danas

Danas The Blonde Salad  nije više blog već  brend kišobran pod čijim se okriljem nalaze:

  • agencija za talente koju vode Kjara i njena mlađa sestra Valentina,
  • online lifestyle magazin i
  • ●        e-prodavnica koja prodaje ekskluzivne kolekcije, koje je dizajnirao tim Ferragni. Na sajtu se nalazi i Chiara Ferragni Collection, brend ravnih cipela i čizama prekrivenih logotipom u obliku očiju. Osim toga, prodaja ove kolekcije se ostvaruje i u više od 300 radnji širom sveta.

Dizajn loga brenda Chiara Ferragni Collection je inspirisan ličnim stilom i izgledom Kjare Feranji. Stilizovano oko sa crnim trepavicama ima svetlo plavu nijansu, koja podeseća na influenserkine oči.

Chiara Ferragni Collection Brand Book by Gabriele Rybalko - issuu

U čemu je tajna uspeha Kjare Feranji?

Kada bih morala da kažem svoje mišljenje u čemu se ogleda tajna uspeha Kjare Feranji, rekla bih da je to poseban odnos koji ona gradi sa svojim pratiocima. Taj odnos je pre svega zasnovan na iskrenosti ove mlade žene, koja i pored toga što posluje u svetu visoke mode, odaje utisak osobe koja je prirodna, topla, emotivna i društveno odgovorna.  Praćenjem privatnog Instagram naloga Kjare Feranji mogli biste da vidite da ona objavljuje u proseku šest puta dnevno različite selfije iz svog života provedenog u svečanim haljinama na luksuznim prijemima, na putovanjima ali i one intimnije i skromnije, iz porodičnog doma.  Svaki od selfija se u proseku lajkuje približno 80.000 puta.  Samim tim, ne bi bilo pogrešno reći da je Kjara uspela da razvije prijateljski odnos sa pratiocima u digitalnom svetu, kojima je otvorila vrata svog doma i upoznala ih sa svojom decom i najbližim članovima porodice.  Sa svojim digitalnim prijateljima Kjara veoma često deli različite savete, u vezi sa tim kako da naprave dobar selfi, koje filtere da koriste, koju odeću da kombinuju itd.

Priča o uspehu modne influenserke Kjare Feranji, kao i druge studije slučaja iz marketinga na društvenim mrežama obrađuju se u okviru različitih predmeta na Visokoj školi modernog biznisa, kroz interaktivni rad sa studentima i diskusije, koje često iznedre nove ideje i želju da se ostavi trag u svetu biznisa.  Za više detalja, pogledajte ponudu modula Marketing menadžment.