office@mbs.edu.rs    +381 63 353 366               

Strategije uspeha za 2021.

Krajem 2020. godine intervjuisani su lideri uspešnih organizacija u oblasti medija i oglašavanja kako bi se saznalo koji su njihovi ključni elementi uspeha u ovom izazovnom vremenu i kakva su njihova predviđanja uz planove za 2021. godinu.

Šta organizacijama treba da bude u fokusu?
Pandemija je rezultirala velikim promenama u oglašavanju, primoravajući oglašivače da preispitaju svoj pristup kreiranja kampanja. Iako brendovi nastoje da daju „pravi ton“ tokom globalne krize, za organizacije je važno da se fokusiraju na kreativnost, efektivnost i vrednosti.

Ističe se i značaj poverenja kao važne niti koja povezuje rad organizacije sa potrošačima i ostalim interesnim grupama. U vremenu samoizolacije, diverzifikacija i dobrobit radnih timova izbijaju u prvi plan prioriteta organizacija.

Fokus organizacija treba da bude i na podržavanju i razvijanju zaposlenih kako bi se zadovoljile potrebe savremene radne snage. Osim izraženije empatije prema potrošačima i poslovnim partnerima, usled stalne neizvesnosti, organizacije treba da pokažu saosećanje i prema svojim radnicima.

Okretnost i snalažljivost su takođe poželjne osobine za postizanje uspeha tokom pandemije, a neke organizacije ih ističu kao ključne elemente uspešne strategije i u „normalno“ vreme.

Prema uspešnim liderima, kontekstualna inteligencija bi trebalo da bude ključni fokus oglašivača, agencija i izdavača, jer naglo raste potražnja za ciljanim targetiranjem potrošača, gde se s druge strane javlja izazov u vidu politike privatnosti i zakonodavstva o zaštiti ličnih podataka.
Kakva su predviđanja u pogledu medija i oglašavanja?

Što se tiče marketinških strategija, predviđa se povratak TV oglašavanja. Ljudi širom sveta su se okrenuli televiziji da bi se zabavili i informisali. Kako oglašivači žele da dosegnu i povežu se sa pravom publikom, neophodno će biti da se transformiše način na koji televizijsko oglašavanje funkcioniše.

Predviđa se da će bioskop izgledati nešto drugačije u 2021. godini. Mnogi distributeri već uspešno kombinuju bioskopska izdanja sa streaming uslugama. Osim toga, s obzirom na veliki broj ljudi koji rade od kuće, očekuje se promena u vremenu kada će se bioskop posećivati, jer će se više vremena za isti izdvajati tokom nedelje, za razliku od pre, kada je isti bio najposećeniji tokom vikenda. To otvara i neke nove mogućnosti za oglašivače.

Stručnjaci za medije i oglašavanje smatraju da u 2021. godini brendovi treba dodatno da koriste prednosti društvenih mreža da bi razvili istinski i autentični glas brenda, uz kohezivno prisustvo na više platformi. Ističu da marketinški kalendari treba da su manje vezani za planiranje, a više za pripremu.

Kako je sve zastupljeniji rad od kuće uz izolaciju, ljudi za 31% više vremena provode ispred ekrana, a onlajn video postaje unosniji nego ikad.
Na vrhu liste uticajnih trendova nalaze se ponovna procena vrednosti brenda i porast kulture efektivnosti. Tu se javlja i ponovna procena efektivnosti televizijskog oglašavanja i njegove digitalne transformacije.
Mediahub, globalna medijska agencija, kao razloge svog efektivnog poslovanja navodi integrisanu strategiju, značaj podataka, ekonometriju, digitalnu pretragu i plaćeno oglašavanje putem pretraživača. Kao plan za dalje, predlaže se razvoj strategije koja je usvojena za 2020. godinu, pozitivno razmišljanje i zahvalnost, okrenutost ka svojim zaposlenima, klijentima i partnerima, uz human pristup svakom problemu i fokus na stvari na koje se može uticati, uz maksimalan trud, istovremeno brinući o drugima.

I možda više nego bilo koja druga, 2020. godina nam je pokazala istinsku moć digitalnog. Svedoci smo neverovatne brzine kojom je pandemija ubrzala usvajanje digitalnih znanja i tehnologija širom sveta, a samim tim, otvaraju se neke nove mogućnosti. Veliko ubrzanje razvoja elektronske trgovine tokom protekle godine, odlična je osnova za medije koji je podstiču.

Veruje se da je pandemija ojačala poslovanje mnogih organizacija stvarajući zajednički osećaj hitnosti da se ubrza digitalna transformacija. Potreba za prilagođavanjem promenljivom okruženju značila je da su inovacije, posvećenost poslu i timski rad izbile u prvi plan poslovnih strategija.

U ovo izuzetno nepredvidivo vreme, važno je razvijati planove u skladu sa trendovima u realnom vremenu, uz čitav niz prilagodljivih rešenja, vodeći računa o iskazivanju saosećanja i razumevanja prema klijentima i zaposlenima.

Ukoliko želite da se bavite upravljanjem poslovanjem organizacije, možete pogledati ponudu Visoke škole modernog biznisa – studijski modul Poslovni menadžment na osnovnim akademskim studijama:

https://mbs.edu.rs/osnovne-studije/menadzment/, a ako ste više za oblast marketing, možete se informisati o studijskom modulu Marketing menadžment: https://mbs.edu.rs/osnovne-studije/marketing/.

A ukoliko vas zanima oblast uslužnog sektora, pogledajte sadržaj studijskog programa Menadžment u uslužnom biznisu na master akademskim studijama: https://mbs.edu.rs/master-studije/menadzment-u-usluznom-biznisu/.

Izvori:
Mediatel News (2020, 17th December). Media and advertising in 2021: strategies for success // Part 1.
Mediatel News (2020, 17th december). Media and advertising in 2021: strategies for success // Part 2.
Mediatel News (2020, 18th December). If you don’t have time to innovate in 2021, think again

Autor: Doc. dr Karolina Perčić