office@mbs.edu.rs    +381 63 353 366            

Šta je dropshipping?

Dropshipperi imaju svoje online shopove, nemaju nikakav lager niti ikada dodirnu robu koju prodaju, bave se isključivo digitalnim marketingom. Dropshipping je maloprodajna metoda isporuke robe, gde prodavac ne drži proizvode koje prodaje na skladištu. Umesto toga, kada prodavac prodaje proizvod, kupuje predmet od trećeg lica i šalje ga direktno kupcu. Kao rezultat toga, trgovac nikada ne vidi ili ne dodirne proizvod. Najveća razlika između dropshippinga i standardnog maloprodajnog modela je da dropshipper ne poseduje zalihe ili vlastitu robu. Umesto toga, trgovac kupuje robu po narudžbi od treće strane – obično veletrgovaca ili proizvođača – kako bi ispunio porudžbine.

PREDNOSTI  DROPSHIPPINGA:

Potreban je manji početni kapital

Verovatno najveća prednost  dropshippinga je da je moguće pokrenuti virtuelnu prodavnicu bez ulaganja velike sume novca u inventar unapred. Tradicionalno, trgovci su u svom poslovanju morali obezbediti veće novčane iznose za nabavke robe. U dropshipping modelu, ne morate kupiti proizvod, osim u slučaju ako ste već realizovali prodaju i za to bili plaćeni od strane kupca. Bez većih prethodnih ulaganja u zalihe, moguće je pokrenuti uspešno dropshipping poslovanje s vrlo malom količinom novca.

Lakši  je početak

Pokretanje virtuelnog poslovanja je mnogo lakše nego da morate imati kontakt s fizičkim proizvodima. Uz dropshipping, ne morate brinuti o:

  • Upravljanju ili plaćanju magacina
  • Pakiranju i dostavi vaših porudžbina
  • Praćenje inventara i računovodstvene  evidencije
  • Rukovanje povratnim pošiljkama
  • Stalno naručivanje proizvoda i upravljanje zalihama

Niski troškovi

Zbog toga što se ne morate baviti nabavkom zaliha ili upravljanjem magacinom, vaši režijski troškovi su prilično niski. U stvari, mnoge uspešne dropshipping tvrtke su krenule iz sobe u stanu ili kuće sa laptopom za manje od 100 € mesečno. Kako rastete, ti će se troškovi verovatno povećavati, ali će i dalje biti niski u poređenju s onima u tradicionalnim trgovačkim kompanijama.

Fleksibilna lokacija

Dropshipping posao može se pokrenuti s bilo kog mesta s internetskom vezom. Sve dok možete lako ostvariti komunikaciju s dobavljačima i kupcima, možete uspešno voditi i upravljati svojim poslovanjem.

Širok izbor proizvoda

Budući da ne morate unapred kupiti robu koje prodajete, svojim potencijalnim klijentima možete ponuditi širok izbor proizvoda.

Sve ove prednosti čine dropshipping vrlo privlačnim modelom kako za početnike, tako i za trgovce. Nažalost, dropshipping kao i drugi oblici trgovine ima i svojih nedostataka. Sve te pogodnosti i prednosti imaju svoju cenu

NEDOSTACI:

Niske marže

Niske marže su najveći nedostatak poslovanja u visoko konkurentnoj dropshipping niši. Budući da je tako lako započeti poslovanje – a režijski troškovi su minimalni – mnogi će trgovci prodavati robu po najnižim cenama u pokušaju rasta svojih prihoda. Pošto su uložili  tako malo u pokretanje poslovanja, mogu da si priušte da rade na malim maržama. Istina, ovi dropshipperi često imaju web-stranice niske kvalitete i lošu (ako je imaju) službu za korisnike. Ali to neće sprečiti kupce da upoređuju svoje cene s vašim.

Pitanje zaliha

Ako stanje zaliha obuhvata sve stavke u jednom magacinu, tada je relativno jednostavno pratiti koje stavke su u i izvan zaliha. Ali kada nabavljate robu iz više magacina, koja takođe ispunjava uslove porudžbine za druge trgovce, stanje zaliha se menja svakodnevno i ažurno stanje zaliha je teško ispratiti.

Greške dobavljača

Jeste li ikada bili optuženi za nešto što nije bila vaša krivica, ali ste ipak morali prihvatiti odgovornost za grešku? Čak i najbolji dropshipping dobavljači čine greške u ispunjavanju narudžbe – greške za koje morate preuzeti odgovornost i izviniti se. A osrednji i niskokvalitetni dropshipperi  će svojim ponašanjem prouzrokovati beskrajne frustracije zbog nedostajućih artikala, neuspešnih pošiljki i pakovanja niskog kvaliteta, što ima za posledicu sniženje vašeg rejtinga.

Znači, da bi se ovaj posao radio uspešno, potrebno je da jako dobro znamo psihologiju ljudi, ali i tehničke mogućnosti piksela, kao i znanje copywritinga, fotografije i dizajna. Sva ta znanja spojimo u jedan sistem i uspeh je na dohvat ruke.

Doc. dr Dejan Gligović