office@mbs.edu.rs    +381 63 353 366               

Sedam trendova veb dizajna za elektronsku trgovinu za 2021. godinu

Kupovina putem interneta je u porastu, što čini trendove veb dizajna za e-trgovinu sve važnijim. Ukoliko jedna organizacija želi da (p)ostane relevantna u svetu e-trgovine, mora se isticati kako u svojoj ponudi, tako i prepoznatljivim veb dizajnom. 

Šta je u trendu u oblasti veb dizajna?

Kada je elektronska trgovina u pitanju, uglavnom se susrećemo sa  statičnim stranicama koje sadrže užurbane galerije i malo kreativnosti. Međutim, ovo polako počinje da se menja. Uspešne kompanije moraju da se izdvajaju od rastuće konkurencije modernizacijom veb dizajna. Na osnovu istraživanja koja su obavljena od strane 99designs izdvajamo  sedam trendova u veb dizajnu za oblast e-trgovine u 2021. godini:

  • Višesmerni rasporedi
  • Uticaj Vaporwave-a
  • Navigacija zauzima centralno mesto
  • Kreativne animacije za prelaze stranica
  • Ubrizgavanje karakteristika proizvoda u vaš dizajn
  • Funkcije zabavnih filtera
  • Pastelne boje

Višesmerni rasporedi

Uočljivo je kako brendovi slobodnije eksperimentišu u kreiranju galerija sa prikazima koji se ne kreću samo gore-dole, već i levo i desno, dijagonalno, a ponekad čak i napred i nazad, što mogu da prate animirani prelazi. Ovaj intuitivni pristup navigaciji, koji omogućava korisnicima da se kreću u bilo kom smeru, pojavio se u savršeno vreme, kada mobilna e-trgovina pretiče kupovinu putem desktopa.

https://blog.99static.com/blog/wp-content/uploads/2020/12/sample_demo.mp4?_=4

Video 1. Dizajn za e-trgovinu (autor: Ruslan Siiz; via Dribbble)

Uticaj Vaporwave-a

Vaporwave se pojavio početkom 2010. u anti-konzumerističkom muzičkom pokretu i evoluirao je tako da obuhvata nostalgiju, futurizam i nadrealizam kao vizuelnu umetnost. U grafičkom dizajnu je to mešavina retro elemenata pop kulture iz 60-ih, 70-ih, 80-ih i 90-ih godina prošlog veka. Ova estetika postala je deo mainstream pop kulture i privlači mnoge korisnike.

https://99designs-blog.imgix.net/blog/wp-content/uploads/2020/12/Screenshot-300-e1606841967191.png?auto=format&q=60&fit=max&w=930

Slika 1. Dizajn za e-trgovinu (autor: Christopher LaRose, via Dribbble)

Navigacija zauzima centralno mesto

U poslednje vreme novi način razmišljanja veb dizajnera u vezi sa menijem je taj da isti postaje glavni događaj na stranici.

https://99designs-blog.imgix.net/blog/wp-content/uploads/2020/12/image_processing20200708-25749-x1dn69.gif?auto=format&q=60&fit=max&w=930

Slika 2. Dizajn za e-trgovinu (autor: Maria Borysova, via Dribbble)

Korišćenje navigacionog menija je gotovo uvek prvi korak za svakog potencijalnog kupca. Kada se meni dobro osmisli, može se pretvoriti u vizuelnu atrakciju, koristeći elemente brendiranja poput odabrane šeme boja i karakterističnih fontova. Učiniti meni jasnijim, lakšim i vizuelno zanimljivijim, posebno za posetioce koji prvi put posećuju sajt, stvara bolji prvi utisak, a koji to prodavac ne bi želeo.

2021 ecommerce design trend example of bold menus]

Slika 3. Dizajn za e-trgovinu (autor: Creative_David)

Kreativne animacije za prelaze stranica

Svake godine tehnološki napredak utiče na to koji će vizuelni efekti biti dostupni brendovima. U 2021. godini su to prelazi stranica. Oni su suptilni i (tehnički) neobavezni, ali stvaraju izuzetno zanimljivo korisničko iskustvo, što znači da korisnici teže da više uživaju u njima kada ih primete, a više uživanja znači više vremena provedenog na sajtu.

2021 ecommerce design trend example of animated page transitions

Slika 4. Dizajn za e-trgovinu (autor: Pinch Studio) 

Ubrizgavanje karakteristika proizvoda u vaš dizajn

Korišćenje vaših najprodavanijih proizvoda u promotivnim medijima nije novost, ali ovaj trend veb dizajna za e-trgovinu vodi ga u potpuno novo područje, uključujući stvaranje umetničkih slika „heroja“ i pozadinskih efekata koji u potpunosti oličavaju vaše proizvode. 

Ideja je da prepoznatljiv izgled vaših bestselera ubrizgate u celokupan dizajn veb stranice. Ovo može izgledati kao izrezivanje i lepljenje fotografija proizvoda koje se spajaju u pozadinu. To bi takođe moglo značiti da se ključne karakteristike proizvoda, boje ili oblici proizvoda koriste kao motivi za nadahnuće oblika, palete, pa čak i tipografije celokupnog sajta.

2021 ecommerce design trend example of best-sellers in visuals

Slika 5. Dizajn za e-trgovinu (autor: JPSDesign)

2021 ecommerce design trend example of best-sellers in visuals

Slika 6. Dizajn za e-trgovinu (autor: Archangelo)

Funkcije zabavnih filtera

Filtriranje pretraživanja proizvoda uvek je predstavljalo prepreku za e-trgovinu, posebno za modu i odeću. Na primer, ako tražite par ženskih cipela na nekom veb sajtu, da li biste izabrali i pogledali odeljak „ženska obuća“ ili „obuća“? Ova zagonetka logičke kategorizacije ostavlja mnoge zbunjenima.

Ipak, prepuštanje takvih izbora kupcima omogućava im da lako pronađu tačno ono što traže, čak i ako je njihov način pretraživanja drugačiji. Dakle, trend obimnih funkcija filtera polazi od praktičnosti i efikasnosti, a njihovo dizajniranje na zabavan način je samo bonus za kupce.

https://blog.99static.com/blog/wp-content/uploads/2020/12/Product-Page-Experience.mp4?_=15

Video 2. Dizajn za e-trgovinu (autor: Francesco Zagami, via Dribbble)

Pastelne boje

Tradicionalno povezani sa srećnim, optimističnim emocijama, pasteli daju novi osećaj svakom dizajnu i utiču na stvaranje pozitivne emotivne veze između vašeg brenda i posetilaca. 

Isprobajte meki pristup i dopunite odabrane pastele neutralnom pozadinom. Ovo omogućava iskakanje dugmadi i poziva na akciju, istovremeno stvarajući zaista lepo korisničko iskustvo.

Slika 7. Dizajn za e-trgovinu (autor: Armin Braunsberger)

2021 ecommerce design trend example of pastel

Slika 8. Dizajn e-trgovine (autor: veshi)

Važnost veb dizajna za e-trgovinu

E-trgovina je sada popularnija nego ikada ranije, pružajući mogućnosti za nove ideje i nove stilove. Mnogi od trendova veb dizajna za e-trgovinu za 2021. godinu prekidaju ili osporavaju tradiciju prošlosti, a online prodavci sada imaju više šansi da pokažu svoju kreativnost i lične stilove, što na kraju poboljšava upotrebljivost, brendiranje i iskustvo kupovine kupaca.

Visoka škola modernog biznisa prepoznala je važnost veb dizajna, brendiranja i internet marketinga za preduzetništvo u savremenom dobu. Iz tog razloga, MBS nudi studijski modul marketing menadžment, u sklopu koga se studenti pripremaju upravo za prepoznavanje, istraživanje i implementiranje najnovijih trendova u svetu veb dizajna, online prodaje i marketinga.