QR kod - potencijal nepresušne marketing strategije

QR kod – potencijal nepresušne marketing kreativnosti

QR kod (skraćeno od engleske sintagme Quick Response Code) je zaštitni znak za tip matrice barkoda (ili dvodimenzionalni barkod) prvo dizajniran 1994. godine za automobilsku industriju u Japanu. Barkod je optička etiketa mašinski čitljiva koja sadrži informacije o tački (proizvodu) na koji je priložen. U praksi, QR kodovi često sadrže podatke za lokator, identifikator ili tragač koji ukazuje na sajt ili aplikaciju. QR kod  koristi četiri standardizovana režima za kodiranje (numerički, alfanumerički, binarni i znakovni) i efikasno  čuvanje  podataka; ekstenzije se takođe mogu koristiti.

Sistem  Quick Response (Brzi odgovor) postao je popularan van automobilske industrije, zbog brzog očitavanja i većeg kapaciteta skladištenja u poređenju sa standardnim UPC barkodom (UPC barcodes). Aplikacije uključuju praćenje proizvoda, identifikaciju jedinice, praćenje vremena, upravljanje dokumentima…, uopšte sveobuhvatnu  marketing  pokrivenost jednog proizvoda.

QR kod  se sastoji od crnih (može biti i u drugoj boji) kvadrata raspoređenih u kvadratnu mrežu na beloj pozadini, koji se mogu čitati pomoću uređaja za snimanje, kao što je kamera na pametnom telefonu ili čitaču. Potrebni podaci se zatim izvlače iz obrazaca koji su prisutni u horizontalnim i vertikalnim komponentama slike.

Bezgranične marketing mogućnosti korišćenja QR koda !

QR kodovi se mogu koristiti na različitim mobilnim uređajima i  operativnim sistemima.  iPhones radi na operativnom sistemu  iOS 11 a neki Android uređaji mogu skenirati   QR kodove bez preuzimanja aplikacija iz Play Store-a. Aplikacija za kameru je u stanju da skenira i prikazuje vrstu QR koda , zajedno sa linkom (kako na Android  tako i na iPhones). Mnoge plaćene ili besplatne aplikacije su dostupne sa mogućnošću da se skeniraju kodove i hard-link na spoljni URL.

Za neke kompanije automatizacija, efikasnost i brzina su ključni pokretači njihove ponude a  samim tim i mogućnost održivosti i rasta. Ne postoji delatnost gde QR kod ne može biti upotrebljen. Kako u  sektoru proizvodnje tako i u sektoru uslužne delatnosti primena QR koda pruža nepresušne mogućnosti međusobne interakcije između proizvođača (pružaoca usluge) i kupca (korisnika usluge). Mogućnosti su neiscrpne. Pored pružanja osnovnih informacija o proizvodu, proizvođaču, načinu korišćenja…, mogu se krirati dodatni servisi koji mogu obostrаno koristiti i kupcu i proizvođaču.

Za nas je najinteresantnija mogućnost dobijanja informacija od kupaca o zadovoljstvu korišćenja proizvoda ili pružene usluge. Te informacije možemo dobiti bez dodatnih troškova, povećavajući efikasnost prilagođavanja novonastalim poslovnim prilikama izazvanim pojavom novih konkurentnih proizvoda ili u brzini otklanjanja nedostataka i grešaka za čije bi se identifikovanje morala utrošiti značajna novčana sredstva i ljudski potencijali.

O ovim neiscrpnim marketing mogućnostima koje pruža QR kod više u sledećim obraćanjima.

Do tada, dragi čitaoci razmislite šta bi moglo da se plasira kao mogućnost QR koda uz neki proizvod kao nova ideja pa da pokušamo da budemo prvi u tome!!??

Srdačno  vaš,
prof. dr Goran Đoković