Modna industrija širi svoje vidike i vrednosti koje promoviše

(Modna) industrija širi svoje vidike i vrednosti koje promoviše

Promovisanje različitosti je uzelo maha. Utiče se na širenje svesti o prihvatanju različitosti. Standardi lepote se menjaju.

Kanadski model Vini Harlou je postala vrlo poznata u svetu mode zbog vitiliga ali, naravno, i svoje lepote. Čak je dobila i nagradu nemačkog časopisa Gala za idola za lepotu 2017. godine.

Svoju karijeru je počela kao model za Desigual i Disel 2015. godine, kada je počela da osvaja svet svojom ličnošću i hrabrošću da javno govori o vitiligu – vrlo izraženom depigmentacijom kože, a pre godinu dana se priključila jatu Viktorijinih anđela, jer i ovaj američki brend, Viktorija sikret, teži da bude inkluzivniji kada je ženska lepota u pitanju.

Iako je doživljavala verbalna vređanja od vršnjaka na račun kože, i prevazišla depresiju, izgradila je čvrsto samopouzdanje. Njena koža je postala njen potpis i izdvojila je u moru ostalih modela. Svoj nedostatak je uspela da preokrene u svoju prednost. Što je više isticala prirodnost svoje kože, to je bila prihvaćenija i postala je inspiracija mladima širom sveta koji pate od iste ili slične bolesti. Svojom upornošću je uspela da dokaže prvo sebi, a onda i ostalima, da je moguće ostvariti svoje snove uprkos svojim „manama“.

Vini je pomerila granice lepote i prosto oduševila svet, u čemu su joj pomogli mediji i modna industrija, koji kreiraju trendove (više o uticaju medija i o „trendovima“ lepote možete pročitati na: https://mbs.edu.rs/mbsblog/uticaj-medija-znacaj-lepog-u-savremenom-drustvu/. Ova manekenka danas ima preko 7,7 miliona pratilaca na Instagramu (https://www.instagram.com/winnieharlow/?hl=en).

Šta je vitiligo i kako on utiče na život Vini Harlou možete pogledati na sledećem videu:

Kompanija Mattel, koja proizvodi Barbie lutke, pomera granice u vidu raznovrsnosti svojih proizvoda, radi višedimenzionalnih pogleda na lepotu i modu, te su se u ponudi našle Barbie lutka s vitiligom i bez kose, koje su se pridružile liniji Barbie Fashionistas u kojoj se nalazi lutka sa protetičkom nogom, u invalidskim kolicima, zatim one nižeg rasta, pa različite građe, različitih nijansi tena i tipova kose, a Ken je dobio novi izgled s dugom kosom.

Photo: Mattel

Lutka bez kose je nastala kao oblik podrške deci koja su ostala bez kose iz nekih zdravstvenih razloga. Nakon pokretanja linije Barbie Fashionistas, 2015. godine, kompanija Mattel poseduje više od 170 tipova lutki.

Photo: Mattel

Više o proizvodnoj liniji Barbie Fashionistas možete pogledati putem sledećeg linka i videa:

https://barbie.mattel.com/shop/en-us/ba/barbie-fashionistas#email-pop-up

Još jedan primer prihvatanja različitosti i nesavršenosti je promovisanje videa beauty blogerke od strane američke kompanije kozmetičkih proizvoda za obrve Anastasia Beverly Hils, koja je na svojoj Instagram stranici podelila video (https://www.instagram.com/p/B8cyb8wB2VZ/) blogerke Ayeshe Amir (@abh_addict_) iz Pakistana, čiji su obrazi prekriveni aknama, i uprkos kojima snima videe o šminkanju i vodi uspešnu stranicu na Instagramu (https://www.instagram.com/abh_addict_/), neustručavajući se da prikaže lice bez šminke.

Istakla je da društvene mreže ujedinjuju one sa sličnim problemima i da shvatamo da nismo sami, kao i da bi trebalo da podržavamo jedni druge. Putem teksta u okviru svojih objava, Ayesha navodi da želi da inspiriše sve one koji se osećaju nesigurno iz nekog razloga.

„Snaga se krije u različitostima, ne u sličnostima.“ – Stiven R. Kovi

Preterana analiza drugih i upoređivanje sa drugima ne donosi posebnu prednost. Osvrnite se na sebe, zavirite u svoju suštinu, i sigurno ćete pronaći nešto po čemu ste posebni.

doc. dr Karolina Perčić