Kako nepoznavanje pravila međunarodnog marketinga može da naškodi vašoj marketing kampanji

Kako nepoznavanje pravila međunarodnog marketinga može naškoditi vašoj marketinškoj kampanji?

Kada nam neko kaže „marketing“, mi odmah pomislimo na univerzalsni set metoda i tehnika za što bolje plasiranje proizvoda i usluga.

Ipak, da li je uvek baš tako…

Naredna kratka studija pokazuje višedimenzionalnost napora u međunarodnom marketingu, gde je pored standardnih marketing napora potrebno poznavati i kulturu i običaje ciljnog tržišta.

Inače, ništa od uspešnog plasmana!

Pa, da vidimo šta se dogodilo u našoj studiji slučaja.

LEDENI ČAJ ZA BRITANCE – TO JE UŽAS!
* PRIČA IZ POSLOVNOG ŽIVOTA MEĐUNARODNOG MARKETINGA *

Kada su isprobali jedan od hladnih čajeva, odgovor Britanaca je bio: Ima ukus kao kuvani čaj koji je ostavljen u čajniku. Blagi užas!

Tako su bili komentari Britanaca koji su probali hladan čaj, sa kulturom gde se servirao topao čaj kao nacionalno piće.

Ledeni čaj je pre svega američko piće. Unilevel i PepsiCo veruju da mogu ubediti Britance da ledeni čaj nije samo topao čaj koji je postao hladan, već moguće alternativno piće. Da bi razlikovali ledeni čaj od onoga koji je ostavljen u čajniku da se ohladi Unilever je gazirao čaj. „Mi pokušavamo da proširimo među ljudima ideju gledanja na čaj na drugačiji način“.

Reakcija javnosti bila je različita.

Jedan komentar je bio: Recimo da je neobično, nikada nisam probao ništa takvo. Ostaću pri Coca-Coli.

To je bio drugi pokušaj da Unilever lansira ledeni čaj na Britansko tržište. Prethodni pokušaj je propao.

Sam proizvod nije bio problem, ali nije bio „pravi čovek u pravo vreme“, odnosno tajming je bio loš.

Sada se Unilever koncentrisao na gaziranu vodu kao indikator koji će privući potrošače da prihvate novo piće.

Možemo zaključiti da marketing menadžeri koji žele da osvoje međunarodno tržište i ostvare dobre rezultate sa prodajom određenog proizvoda – u ovom slučaju ledenog čaja – moraju dobro istražiti međunarodno tržište, kulturu i navike određene zemlje da bi znali na koji način da prilagode marketing instrumente određenom tržištu.

Pogledajte naš sajt www.mbs.edu.rs  i više se informišite o znanjima i veštinama koje možete steći i koja će vam pomoći da budete najbolji u oblasti marketing menadžmenta.

Doc. dr Aleksandra Brakus