Intervju sa Vidom Putnik: Karijera multitalentovane žene iz marketinga i filmske produkcije

Intervju sa Vidom Putnik: Karijera multitalentovane žene iz marketinga i filmske produkcije

U svetu u kojem se uspeh meri hrabrošću, upornošću i inovacijama, upoznajte neustrašivu ženu- Vidu Putnik koja je osvojila marketing karijernu scenu svojom posvećenošću, veštinama i strašću. Kroz različite uloge i izazove, ona je pronašla svoje mesto i ostvarila uspehe koje su inspiracija svima koji teže postizanju visokih ciljeva.

Priliku da se upoznamo sa Vidom Putnik dobili smo tokom studija na Visokoj školi modernog biznisa, gde je uspešno odbranila master tezu iz oblasti marketinga.

Raznolika karijera i stručnost iz domena marketinga

Vida je započela svoju karijeru kao free lance producent, a svoja interesovanja proširila i na oblast marketinga čime se i paralelno bavila. Radila je u nekoliko marketinških agencija kako onima koji se odnose na tradicionalno oglašavanje (ATL), tako i na planovima za direktnu interakciju sa potrošačima (BTL).

Brend menadžer i marketing strateg

Kroz svoju karijeru Vida je postigla značajan uspeh kao viši brend menadžer u kompaniji Dijamant za kategorije proizvoda  kao što su majonez, kečap i prelivi. Njene odgovornosti obuhvatale su sve – od upravljanja brendom i koordinacije sa različitim sektorima u kompaniji, do izrade marketinških planova i strategija. Ona je bila ključni igrač u kreiranju kreativnih rešenja, razvoju novih proizvoda i analiziranju troškova, sa ciljem maksimiziranja strateških i promotivnih ciljeva.

Produkcija u filmskoj industriji

Karijera Vide Putnik nije se zaustavila samo na polju marketinga. Kroz svoj rad kao direktor produkcije i partner u producentskoj kući, pokazala je svoju sposobnost da bude lider, programer i menadžer svih aspekata projekta od TV reklama do dokumentarnih serijala. 

Skorašnji uspesi su pozicija Direktora serije na dva velika projekta “Tajna vinove loze 2” i nova serija Pasjača gde je Vida kao direktor serije preuzela veliku ulogu u vođenju ova dva ambiciozna projekta. Sa 36 epizoda visokokvalitetnog sadržaja i timom od preko 100 članova, ova serija je već na putu da postane pravo remek-delo.

Uskoro vas očekuje nešto zaista posebno – nova serija “Pasjača” je upravo u fazi snimanja i sprema se da osvoji vaša srca! Serija je prožeta dramom i misterijom koja će vas držati u napetosti svakom epizodom.

Izazovno putovanje ka uspehu

Njen put do uspeha nije bio lak. Od početka se suočavala sa raznim izazovima, ali je svojom posvećenošću i strašću prevazišla sve prepreke. Njena sposobnost da se nosi sa raznolikim ulogama i odgovornostima je dokaz da je uspeh rezultat truda, istrajnosti i vere u sebe.

Ova uspešna žena nije samo primer za profesionalni uspeh, već i za lični rast i razvoj. Njena priča nam pokazuje da nema granica onome što možemo postići ako sledimo svoje strasti, preuzmemo inicijativu i nikada ne prestanemo učiti i rasti.

Vida Putnik je dala odgovore na nekoliko pitanja tokom našeg intervjua, pružajući nam uvid iz prve ruke u njeno iskustvo i perspektivu.

  • Šta je, po vašem iskustvu, najvažniji kvalitet kod TV producenta?

Poznavanje svakog sektora u okviru produkcije do detalja, brzo razmišljanje, hrabro donošenje odluka.

  • Kako se nosite sa rokovima kada vodite proces produkcije?

Rokovi kod produkcije se razlikuju u odnosu na format koji se radi. Kod reklama su uglavnom kratki rokovi, a kod filmova i serija su značajnije duži. Proces rada u svim formatima je isti, samo se kod kratkih formi sve dešava jedno za drugim i dosta brzo. Brzo se radi, ali se brzo i završi. U svakom smislu produkcija je jedan vrlo organizovan process koji planira svaki korak unapred, a svakako vodeći računa o rokovima.

  • Kako pristupate smanjivanju troškova u produkciji kojom upravljate?

Svaki producent zna gde bi mogao da ima uštedu shodno scenariju i budžetiranju. Nekad su uštede realne da se dese na primer u odabiru lokacija, u tome da ekipa ne putuje na teren nego se nađe neka bliža lokacija, ili u sektoru scenografije tako što će se iskoristiti nešto postojeće, ili čak u okviru planiranja tako što će se smanjiti broj snimajućih dana. Te stvari se dogovaraju u okviru najuže ekipe saradnika i šefova sektora, ali uz budno oko producenta koji jedini vlada celim budžetom.

  • Rukovodilac je odgovoran za kreiranje rasporeda produkcije velikih razmera i obezbeđivanje da svako odeljenje ima odgovarajuće osoblje za postizanje ciljeva na vreme. Kako/ Koliko planirate unapred da biste napravili najefikasniji mogući raspored?

Produkcije velikih projekata kao što su serije se pripremaju  po 3, 4, 5, 6 i više meseci. Producent je taj koji bira i dogovara ekipu autora, šefova sektora i najbližih saradnika. Kada to dogovori, svi oni su profesionalci koji znaju svoj posao i koji vode svoje sektore. Producentu ostaje kontrola budžeta, dogovori sa šefovima sektora koji se dešavaju svakodnevno, a oni dalje brinu o radu unutar svoje organizacije.  

  • Koji proces koristite za određivanje potrebnog budžeta za određeni posao?

Prvo i osnovno je da se pročita scenario, napravi razrada a onda se shodno tim podacima formira budžet. Budžet je kompleksan i mora da pokrije sve elemente produkcije.

  • Navedete primer kada/ako ste doživeli neuspeh u ovoj ulozi i koju lekciju ste iz toga naučili?

Neuspeh bi bio da na primer posao nikad nije završen, a to mi se nije desilo. Smatram da je svako iskustvo dragoceno i da vas nauči raznim stvarima. Kako je produkcija komplikovan proces i zahteva puno rada sa različitim ljudima uvek naučim nešto novo u okviru komunikacije sa ljudima. Često producent mora da bude po malo i psiholog.

  • Koje su neke od najboljih marketinških kampanja sa kojima ste se susreli i zašto?

Dobre marketing kampanje su one koje su dobro strategijski promišljene i realizovane. Sa domaćeg tržišta bih izdvojila kampanje za Nektar Nije svejedno, Don kafu Pevca. Trenutno aktuelna kampanja koja mi se dopala je za Frikom Macho sladolede.

  • Koje je vaše pristupanje u delegiranju odgovornosti?

Pre svega poverenje u ljude koje sam sama odabrala. U produkcii se puno toga dešava svaki dan, pa su sastanci potrebni na dnevnom nivou sa svim sektorima. Samim tim update o realizovanim zadacima je vrlo čest, pa iz tog razloga mogu lako da procenim kako svako od saradnika radi i treba li mu pomoć.

  • Koji je najteži problem u produkciji koji ste morali da rešite?

U produkciji važi pravilo, što se bolje pripremite i unapred isplanirate svaki korak to ćete imati manje izazova tokom snimanja.

Ukoliko se desi da nemate gotov scenario na primer cele serije, a ušli ste u produkciju, rešavanje izazova je svakodnevno i zapravo se sve svede da pronalaske brzih i jedinih mogućih rešenja umesto promišljenih kakvi bi trebalo da budu. Samim tim često je produkcija prinuđena da neke stvari plaća skuplje čime se ne ostvare potencijalne uštede.

  • Kakav savet biste dali nekome ko je zainteresovan da postane TV producent?

Mora puno da uči, da se stalno edukuje u smislu novih tehnologija i tehnike, ali i da je spreman da se odrekne nekog svakodnevnog života na neko vreme. Produkcija je zahtevna i oduzima vam svo slobodno vreme.

  • Kako biste opisali svoj stil liderstva?

Pre svega je zasnovan na razgovoru i poverenju.

  • Koji je jedan od vaših najvećih dostignuća u dosadašnjoj profesionalnoj karijeri?

Realizacija uspešnih kampanja od početka do kraja u periodu kada sam bila u marketingu jedne kompanije, a između ostalog i lansiranje nekoliko uspešnih proizvoda na tržište. Što se tiče produkcije rad na mestu direktora filma ili serije.

U svetu koji se brzo menja i zahteva raznolike veštine, ova neustrašiva žena je inspiracija za sve nas da idemo dalje, sanjamo veće i neustrašivo se suočavamo sa izazovima. Intervju je vodila Saška Stojanović, studentkinja MBS-a