Da li je marketing prava opcija za izbor smera na fakultetu

Da li je marketing prava opcija za izbor smera na fakultetu?

Zašto bih studirao marketing? Da li je to pravi izbor za mene? Ovo su važna pitanja koja treba sebi da postavite,kad odlučujete, šta želite da studirate nakon srednje škole. Pročitajte o čemu se radi u marketingu i možda vaša konačna odluka bude upravo ovaj smer.

Postoji nekoliko faktora koje bi  studenti trebali uzeti u obzir prilikom odlučivanja o tome, koju oblast izabrati od ponuđenih smerova. Važno je da postavite sebi pitanja poput: „Zašto studirati marketing?“ i „da li je marketing prava stvar za vas?“ ili „da li je dobar za uspešnu  karijeru?“ i „da li je to nešto u čemu ćete uživati dok budete radili različite marketinške kampanje?“

Zašto studirati marketing?

Ovo je verovatno prvo pitanje koje bi trebalo da postavite sebi dok razmišljate o sticanju diplome iz marketinga. Visok stepen znanja iz marketinga će vam otvoriti mnoga vrata u vašoj karijeri, jer je to integralni i traženi posao za većinu kompanija. Veštine i tehnike koje ćete naučiti dok studirate marketing mogu vam pomoći kasnije u životu, ako odlučite da se bavite različitim vrstama poslova kao što je poslovno upravljanje ili oglašavanje. Kada studirate marketing, steći ćete znanja koja vam mogu pomoći u bilo kojoj poslovnoj karijeri, jer ćete razumeti važnost odnosa s potrošačima, komunikacije i različitih uključenih sudionika ovog procesa.

Da li je marketing prava stvar za vas?

Marketing nije za svakoga – to je uzbudljiv i dinamičan posao, ali morate imati kombinaciju nekoliko osobina ličnosti i karakteristika da biste uspeli u svetu marketinga. Iako uspešni marketinški profesionalci dolaze iz različitih sredina, postoje neke osobine ličnosti koje su im zajedničke; morate biti kreativni i motivisani, morate biti sposobni da dobro radite u timskom okruženju, veoma orijentisani prema detaljima, planeri ali i otvoreni za promene u poslednjem trenutku, morate biti lider u pravo vreme i sledbenik kada je to potrebno , morate naučiti kako da ostanete u trendu, da budete optimistični, sposobni da razumete svog potrošača, i tako dalje. Stvarno, lista bi mogla da se nastavi, ali verujemo da ste dobili nekoliko ideja zašto baš marketing. Istina je da ne postoji jedna osobina ili lista specifičnih osobina koje marketinški profesionalac treba da ima, već je to neka vrsta kombinacije svih njih.

Da li je marketing dobar za uspešnu karijeru ?

Još jedno važno pitanje koje se postavlja jeste,da li je marketing dobar za uspešnu karijeru? Srećom, marketinške pozicije postaju glavni prioritet u mnogim kompanijama, tako da studenti koji studiraju marketing mogu dobiti posao gotovo bilo gde u kompanijama koje se pojavljuju na našem tržištu, a koje imaju marketinško odeljenje. Razmislite o tome, jer,u suštini, svaka kompanija ili brend treba marketinški tim. Kada studirate marketing, normalno da ne proučavate određeni tip ili oblast poslovanja, studirate marketing kao celinu i sve različite poslove uključene u marketinšku karijeru. Kada diplomirate, možete raditi u auto industriji, tržnim centrima, konsultantskim kućama, javnim preduzećima, internet marketingu, prodaji nekretnina itd. Postoje beskrajne mogućnosti za karijeru u svetu marketinga.

Da li ćeš uživati u  karijeri?

Sada kada znamo da postoji mnogo mogućnosti za posao, šta će tačno  obuhvatati marketinški posao? To su uglavnom standardne metode prikupljanja podataka,  obrada prikupljenih podataka, budžetiranje i drugo, ali šta je sa uzbudljivim stvarima? Stvarno „zabavan“ deo posla zavisi od vas. Studenti bi trebalo da pogledaju neke od uspešnih marketinških kampanja koje su napravile neke američke ili japanske kompanije kako bi dobili ideju o tome koliko je marketing ‘cool‘. Uzmimo, na primer, NIKE: izgubili su šansu da budu zvanični sponzor sportske opreme za Letnje olimpijske igre 2012. godine od svog najvećeg konkurenta – Adidasa. Budući da nisu dobili zvanično sponzorstvo, morali su da smisle zaista odličnu marketinšku kampanju da to kompenzuju. Bila je to NIKE-ova kampanja „Pronađi svoju veličinu“ . Kampanja se fokusirala na identifikovanje sa običnim sportistima. Većina NIKE potrošača ne učestvuje na Olimpijskim igrama; oni su košarkaši srednjih škola, jutarnji trkači, biciklisti i plivači. NIKE je snimio neverovatan i inspirativan video o prosečnim sportistima koji pomeraju granice i pronalaze svoju vlastitu spoznaju o svojim mogućnostima, a zatim su koristili društvene mreže kako bi podelili video i angažovali svoje potrošače. Ovaj video je imao više od 4 miliona pregleda, a NIKE kampanja je bila predstavljena u medijima gotovo  kao i Adidas tokom Olimpijskih igara. Koja je poruka ove priče? NIKE-ov marketinški tim koristio je inspirativnu poruku kao epicentar svoje kampanje – s kojom su se njihovi potrošači mogli identifikovati – i na kraju stekao toliko popularnosti koliko je Adidas imao širom sveta kao zvaničan sponzor Olimpijskih igara . Koja je najvažnija stvar ove marketinške kampanje? NIKE nije potrošio čak ni pola miliona dolara od iznosa koliko je Adidas platio Olimpijskom komitetu da bi dobio olimpijsko sponzorstvo.

Zaključak

Kao zaključak, dok razmišljate o pitanjima „da li je marketing prava stvar za vas“ ili „zašto studirati marketing“, samo razmislite o svim velikim mogućnostima koje pruža  posao u marketing timu i učestvovanje u različitim marketinškim kampanjama. Marketing menadžer obavlja niz promotivnih aktivnosti kako bi proizvod ili usluga imali dobar odjek u javnosti i svesti potrošača. Osnovni cilj njegovog posla je postizanje dobrog imidža proizvoda ili usluge i postizanje porasta prodaje. On je taj koji planira, usmerava i koordinira promociju proizvoda ili usluge na svim poljima i pomoću svih dostupnih kanala.

Doc. dr Dejan Gligović