office@mbs.edu.rs    +381 63 353 366               

Coca Cola – najvredniji brend na svetu

Najvrednija marka na svetu i dalje je „Coca Cola“, a najveći rast vrednosti zabeležio je „Epl“ koji je zahvaljujući tome ušao među prvih deset najvrednijih brendova.

„Nije to samo činjenica da proizvode lepe stvari. Stvorili su ceo životni stil i način života“, rekao je generalni direktor „Interbrenda“ Džez Frempton.

Vrednost „Epla“, prema Fremptonu, povećana je najviše zahvaljujući dominantnoj poziciji na tržištu tableta.

„Ako pogledate ljude koji se spremaju da kupe tablet, 85 odsto njih kaže da će kupiti “ajped”. Na tržištu ne postoji nijedan konkurent koji ima više od pet procenata udela“, naglasio je Frempton.

Najveći pad pretrpela je marka „Nokia“ koja je skliznula na 14. mesto sa osmog, a njena vrednost je smanjena 15 procenata.

„Nokia“ je lane bila najvrednija evropska marka, a sada je to „Mercedes“ na 12. mestu. Ova kompanija se u poslednje vreme bori sa problemima i morala je da otpušta radnike, uglavnom zbog jake konkurencije na tržištu pametnih telefona.

Nova firma koja se našla među prvih 100 najvrednijih brendova je tajvanski proizvođač mobilnih telefona HTC, koji je zauzeo 98. mesto. To je prvi put da se na listi našla firma iz Tajvana.

Spiskom sto najvrednijih svetskih brendova dominiraju marke iz SAD-a, kojih ukupno ima 49. Iz Evrope je na lestvici 38 brendova i to iz Nemačke, Francuske, Švajcarske, Italije, Britanije, Švedske, Holandije, Finske i Španije. Preostale marke su iz Japana, Koreje, Kanade i po jedna iz Meksika i Tajvana.

Istraživanje je zasnovano na složenoj metodologiji koju je razvio „Interbrend“. Koristi obrazac koji kombinuje buduću snagu marke i njenu ulogu u stvaranju tražnje. Firme moraju imati javno dostupne finansijske podatke, a trećina prihoda mora da potiče iz inostranstva.

Izvor: https://www.blic.rs/biznis/koka-kola-i-dalje-najskuplji-svetski-brend/f0jvke8