Piše: Anđela Golubović, studentkinja II godine
Naš fakultet se po prvi put ove godine takmičio na Marketing Challenge-u, tradicionalnom takmičenju koje organizuje Fakultet za menadžment iz Herceg Novog, a čija je ovogodišnja tema bila „povratak umetnosti i kulturi kroz marketing inovacije”. Takmičenje se odvijalo u dva kruga, kvalifikacionom i finalnom. Priliku da učestvujemo u finalu, u samom Herceg Novom, dobili smo moje kolege Nina Grujičić, Nikola Đačić, Milan Gačević i ja, predvođeni našim mentorom prof. dr Aleksandrom Dejanovićem.
Poziv da lično dođemo u Herceg Novi na finale i budemo gosti Fakulteta za menadžment nas je pomalo iznenadio, jer je bilo zakazano samo tri dana nakon što smo pozvani da dođemo. Morali smo brzo da donesemo odluku: da li ćemo ići u Crnu Goru ili pokušati da se uključimo u finale online.
Usledili su pregovori što između nas, kao članova ekipe, što sa mentorom, da li bismo i na koji način, za tako kratko vreme, uspeli da organizujemo taj put. Pa ipak, zahvaljujući spremnosti uprave našeg fakulteta da nam pomogne u organizaciji puta i smeštaja, želja da odemo je postala stvarnost.
U tom trenutku su zapravo počele prave pripreme i pozitivna trema. Kako ćemo prezentovati svoj rad, koje odelo ili haljinu da ponesemo, šta nas čeka kada stignemo, kako će proteći put, kakav će biti hotel u kojem ćemo odsesti – bila su samo neka od pitanja koja su nam se vrzmala u glavi
Ponedeljak, 04.04.2022
Pripreme su prošle dok smo trepnuli i došao je taj ponedeljak. Sastali smo se svi na fakultetu, izvršili poslednje pripreme i krenuli na put!
Sam put je bio dug ali vrlo zanimljiv – u autu smo slušali muziku, zajedno sa mentorom se šalili i smišljali kako ćemo provesti vreme sutra posle takmičenja.
Utorak, 05.04.2022
Dan finala i najvećeg uzbuđenja. Ustali smo vrlo rano i odmah započeli pripreme za taj dan. U toku našeg sređivanja imali smo i generalnu probu sa našim mentorom. Pokušavali smo da se opustimo i budemo puni pozitivne treme – kroz osmeh je mnogo lakše pripremiti se za izazovne momente u životu.
Domaćini sa Fakulteta za menadžment su bili srdačni i divno nas dočekali. Uživali smo slušajući izlaganja drugih ekipa, kako iz Herceg Novog tako i sa drugih beogradskih fakulteta.
Došao je red da i mi predstavimo svoju marketing strategiju, na kojoj smo radili poslednjih mesec dana. Naša marketing strategija odnosila se na tradicionalnu manifestaciju “Fašinada” i legendu o ostrvu Gospa od Škrpjela, koja prati ovu manifestaciju koja se neprekidno nastavlja već više od 5 vekova.
Naš zadatak nije bio nimalo lak – da sačuvamo korene, tradiciju i običaje Fašinade, ali da sve to obogatimo novim sadržajima, novom kreativnom energijom svojstvenom mladosti. Nove generacije će baštiniti tu tradiciju u narednom periodu: kako kaže naš mentor prof. dr Aleksandar Dejanović, “kada manifestacija traje duže od 570 godina, vreme je reklo svoj sud, ali moramo se brinuti i o budućnosti.”
Evo šta su moje kolege iz ekipe imale da kažu o danima provedenim u Herceg Novom:
Nina Grujčić: “Divno iskustvo sa dragim kolegama i profesorom Dejanovićem. Pružena nam je prilika da pored predstavljanja našeg fakulteta i sticanja novog znanja, delimo nezaboravne uspomene.”
Nikola Đačić: “Drago mi je što smo dobili priliku da predstavimo prvenstveno fakultet, a zatim i sebe u najlepšem svijetlu. Takodje veliku zahvalnost dugujemo mentoru prof. dr Aleksandru Dejanoviću na izdvojenom vremenu i trudu, kao i na nesebičnom dijeljenju znanja koje će nam mnogo značiti u budućim kako akademskim tako i poslovnim iskušenjima.”
Milan Gačević: “Provod je bio odličan. Drago mi je što nam je fakultet izašao u susret i omogućio nam odlazak u Herceg Novi. Bilo mi je i zadovoljstvo raditi sa profesorom Dejanovićem, od koga sam naučio mnogo o načinima izrade marketing strategija. Sve u svemu pozitivno iskustvo.”
Kao ekipa smo osvojili četvrto mesto, ali ne žalimo – ovo iskustvo je za sve nas bilo vrlo poučno, upoznali smo mnogo novih kolega i stekli jedno zanimljivo iskustvo. Naučili smo da još bolje funkcionišemo kao deo tima, čime smo dodatno razvili poželjne osobine kao budući, verujem, uspešni menadžeri.
Veliku zahvalnost dugujemo pre svega našem mentoru, ali i našem fakultetu na pružanju ove jedinstvene prilike.