Promene koje su se desile u poslednje vreme u našem okruženju, kao što su političke, ekonomske, socijalne, te razvoj tehnike i tehnologije, uticale su na način poslovanja preduzeća. U tržišnom ambijentu profitne organizacije, proizvodne i uslužne, prema svojim postojećim i potencijalnim kupcima nastupaju i u ulozi komunikatora i promotera.
Masovna proizvodnja, iznedrivši probirljivo tržište i žestoku konkurenciju, nametnulo je potrebu sistematske i kontinuirane promotivne komunikacije. Strateški se pristupa koncipiranju promotivnog mixa, kako bi se optimalno odgovorilo šta reći, kome i koliko puta. Intenzivna konkurencija i globalno poslovno okruženje su označili eru globalnog konkurentskog repozicioniranja. Traganje za inovativnim načinima ostvarivanja tžišnog uspeha je uočljivo na svim poljima poslovnog delovanja.
Slogan marketinga je “Sudbinu jedne organizacije opredeljuju oni kojima je njena aktivnost usmerena. Sve dok su oni zainteresovani za njene proizvode i podržavaju je, ne postoji bojazan za njen opstanak”. Više se ne postavlja pitanje da li je marketing potreban kompanijama, već na koji način ga pravilno primeniti.
U današnjoj ekonomiji koja je turbulentna i koja nosi rizik, organizacije koje žele da budu bolje od konkurencije i pruže punu satisfakciju svojim kupcima, moraju kroz svoju tržišnu komunikaciju izgraditi dobar imidž. Upadljiv imidž ne može biti kopiran od strane konkurenata. Zato on predstavlja vredan korporativni resurs. Imidž je sublimirani izraz poslovne kompetentnosti, bez obzira šta su njeni izvori. On predstavlja integralni deo svake brending i marketing strategije
Marketing menadžeri se nalaze u središtu svega i imaju najvažniji zadatak – da razumeju želje i potrebe klijenata i naprave sponu između njih i brenda za koji rade. Stručnjaci za marketing menadžment oduvek su bili traženi i dobro plaćeni.
Ako želite da uđete u svet marketinga, sve što vam je potrebno za uspešnu karijeru su akademska znanja koja ćete steći na Visokoj školi modernog biznisa.
Pogledajte naš sajt www.mbs.edu.rs i više se informišite o znanjima i veštinama koje možete steći i koja će vam pomoći da budete najbolji u oblasti marketing menadžmenta.
Autor: Doc. dr Aleksandra Brakus