Potrebe za obrazovanjem savremenog čoveka značajno su se promenile usled uticaja naučnog, tehnološkog , društvenog i ekonomskog razvoja. Ovakve tendencije sve je teže pratiti u formalnom obrazovanju, za koje kažemo da je obrazovanje koje je regulisano pravnim aktima i uslovljeno brojnim principima i standardima.
Za razliku od formalnog obrazovanja, neformalno obrazovanje nam pruža nove mogućnosti edukacije, koje su prilagođene aktuelnim trendovima na tržištu rada i uopšte u okruženju. Kroz različite forme kurseva, seminara, uspevamo brzo da dođemo do neophodnih sposobnosti, veština, alata, koji nam omogućavaju da odgovorimo na nove zahteve istraživačkog procesa i posla.
Generalno posmatrano, neformalno obrazovanje možemo klasifikovati na:
- Obrazovne programe za sticanje različitih veština i sposobnosti i
- Programe koji se odnose na vaspitanje, odnosno na učenje stavova i sticanje pozitivnih životnih vrednosti.
Ono što je posebno značajno kod neformalnog obrazovanja jeste to da ovaj tip obrazovanja traje čitavog života, i orijentisano je ka širokoj ciljnog grupi ljudi, različitog starosnog doba.
Studenti MBS-a govorili su o pojedinim segmentima neformalnog obrazovanja, koje im je pomoglo da brzo dođu do novih veština i znanja, koje danas uspešno koriste.
Utiske sa snimanja prenosimo sledećim fotografijama.
Jovana Cvijetićanin, student III godine osnovnih akademskih studija MBS-a pričala je o značaju specijalizovanjih kurseva engleskog jezika.
Ivana Stojanović, student II godine osnovnih akademskih studija pričala je o mogućnostima neformalnog obrazovanja.
Ilija Subotić, student III godine osnovnih akademskih studija MBS-a istovremeno studira i matematiku. Pričao je o značaju veština i znanja, koja obezbeđuju kursevi „Java programiranje“ i „Web dizajn“.
Jelena Radivojev, student III godine osnovnih akademskih studija MBS-a govorila je o neophodnosti sticanja saznanja iz medijske pismenosti.
Doc. dr Aleksandar Brakus iznela je svoje mišljenje o značaju medijske pismenosti u obrazovanju i vaspitanju omladine.